MAESTRO LERI NjULEND DIRIGOVAO „AIDU“, SANjA KERKEZ PEVALA NASLOVNU ULOGU, A DRAGANA DEL MONAKO U OVOJ PRODUKCIJI PRVI PUT NASTUPILA KAO AMNERIS


24 februar 2016

Izvođenjem Verdijeve opere „Aida“, koja je bila na repertoaru Velike scene u sredu 24. februara, dirigovao je maestro Leri Njulend.
Naslovnu ulogu pevala je sopran Sanja Kerkez, dok je lik Amneris bio poveren mecosopranu Dragani del Monako koja je u ovoj produkciji prvi put nastupila u toj roli.
Uloge su ostvarili i Janko Sinadinović (Radames), Miodrag D. Jovanović (Amonasro), Ivan Tomašev (Ramfis), Dragoljub Bajić (Kralj), Ivanka Raković Krstonošić (Sveštenica) i Nenad Čiča (Glasnik).
U predstavi je učestvovao Orkestar, Hor i Balet Narodnog pozorišta u Beogradu.   
Jedna od najpoznatijih svetskih opera, "Aida", premijerno je izvedena 10. aprila 2013. godine na Velikoj sceni pod upravom nemačkog dirigenta Pitera Leonarda i u režiji gosta iz Bugarske Ognjana Draganova.
Scenografiju su kreirali Dejan Miladinović i Miraš Vuksanović, kostime Milanke Berberović obnovila je Katarina Grčić, koreografiju je uradio Konstantin Kostjukov, izbor video materijala pripremio je Dejan Miladinović, a za video produkciju bio je zadužen Petar Antonović.
M.B.

 

 

Maestro LERI NjULEND (Larry Newland) je studirao kod Pjera Montoa, Jonela Perlee i Tibora Kozme. Karijeru je započeo 1960. u Njujorškoj filharmoniji, u koju dolazi na poziv Leonarda Bernštajna kao violinista, a kasnije je svirao i klavijature. Prvi koncert sa Filharmonijom je dirigovao 1974, a kasnije postaje asistent dirigenta. U tom periodu blisko sarađuje sa Bernštajnom prilikom priprema koncerata, gostovanja i snimanja, pri čemu je dirigovao prerađenu verziju simfonije Džeremaja, Bernštajnovu Sonatu za klarinet preradio za violu, pripremao hor za Bernštajnova izvođenja Malerovih simfonija... Filharmoniju je napustio 1985.
Bio je muzički direktor Simfonije u Harisburgu u periodu 1978–95. Dirigovao je mnogim velikim orkestrima u SAD, Koreji i Meksiku, kao i orkestrom Njujorškog balet. Širom Sjedinjenih Država dirigovao je nove operske produkcije. Naklonjen je savremenim kompozitorima.
Od 1990. do 2000. je bio dirigent orkestra i hora na Adelfi univerzitetu u Njujorku, a od 1995. je vodio Odsek za muziku. Bio je profesor dirigovanja, vodio radionice, bio član žirija na muzičkim takmičenjima, doprinoseći unapređenju umetnosti dirigovanja. Organizovao je dve nacionalne konferencije Dirigentskog esnafa, a kasnije je dva puta bio predsednik ove organizacije.
Vođen ljubavlju prema operi, maestro Njulend 2000. odlazi u Slovačku, na mesto glavnog dirigenta pozorišta u Košicama. Kao gostujući dirigent često sarađuje sa svim većim orkestrima i pozorištima Slovačke, kao i širom istočne Evrope: u Poljskoj, Češkoj, Rumuniji... Nastupao je i sa Slovačkom filharmonijom i Filharmonijskim horom, sa solistima Slovačkog nacionalnog teatra, u velikoj televizijskoj i filmskoj produkciji novih muzičko-scenskih dela. Trenutno priprema, kao performans, retrospektivu Bernštajnovih ozbiljnih i muzičko-scenskih dela.
Dobitnik je brojnih nagrada, uključujući i Specijalnu nagradu „Kusevicki“, Nagradu „Bernštajn“, Nagradu grada Harisburga i Državnu nagradu Pensilvanije.

 

Pretraga