"MADAM BATERFLAJ", POSLE DVE GODINE, PONOVO NA REPERTOARU VELIKE SCENE, DIRIGOVAO ITALIJAN ALBERTO VERONEZI, SEUNGEUN LUNA IZ JUŽNE KOREJE PEVALA NASLOVNU ULOGU
20 maj 2017
Pučinijevom operom „Madam Baterflaj“, koja je posle dvogodišnje pauze ponovo uvrštena na redovni repertoar Velike scene, u subotu 20. maja dirigovao je gost iz Italije Alberto Veronezi, a naslovnu rolu pevala je južnokorejska umetnica, sopran Seungeun Luna.
U ulozi služavke Suzuki nastupila je mecosopran Višnja Popov, poručnika u američkoj mornarici Pinkertona dočarao je tenor Dejan Maksimović, američkog konzula Šarplesa bariton Vladimir Andrić, a ujaka Bonza bas Mihailo Šljivić.
Uloge su ostvarili i Vuk Zekić (Jamadori), Igor Matvejev (Goro), Pavle Žarkov (Komisionario) i Svetlana Lovčević (Kate Pinkerton).
U ovoj operi, koja je poslednji put bila na repertoaru 25. aprila 2015. godine, učestvovao je Orkestar i Hor Narodnog pozorišta u Beogradu.
Koncertmajstor je bila Vesna jansens, a šef Hora Đorđe Stanković.
Pučinijevo remek-delo o tragičnoj sudbini jedne japanske gejše, njenoj iskrenoj i čistoj ljubavi punoj čežnje, razočaranja i stradanja, premijerno je izvedeno 15. decembra 1984. godine u režiji Dejana Miladinovića.
Scenografiju je kreirao Mileta Leskovac, a kostime Svetlana Čkonjević.
Libreto prema istoimenoj drami Džona Longa i Davida Belaskoa napisali su Luiđi Ilika i Đuzepe Đakoza.
"Madam Baterflaj" je praizvedena u milanskoj Skali 17. februara 1904. godine.
M.B.
Alberto Veronezi (Alberto Veronesi)
Rođen je u Milanu, gde je i diplomirao klavir, komponovanje i dirigovanje na Konzervatorijumu „Verdi“. Tokom studija je osnovao Orkestar „Gvido Kanteli“, koji i sada radi pri Konzervatorijumu.
Bio je umetnički i muzički direktor Festivala „Pučini“ u Tore del Lagu (1998), stalni umetnički i muzički direktor Sicilijanskog simfonijskog orkestra Palerma (2001–11), umetnički direktor Filharmonijskog orkestra Teatra u Bolonji (2008), stalni muzički direktor Fondacije „Petrućeli“ u Bariju (od 2011), muzički direktor Operskog orkestra Njujorka (2011–16), prvi „zapadnjak“ na mestu umetničkog direktora i muzičkog direktora Opere Velikog teatra Tianjina u Kini (2012–16).
Dirigovao je poznatim orkestrima, kao što su: Bečka filharmonija, „Mađo muzikale“ u Firenci, Orkestar Teatra la Feniče u Veneciji, Nemački operski orkestar u Berlinu, Orkestar Teatra „Mone“ u Briselu, Orkestar Akademije „Santa Ćećilija“ u Rimu, Filharmonijski orkestar Teatra u Bolonji i Orkestar Teatra „San Karlo“ u Napulju.
Značajni nastupi (izbor): Uskršnji festival u Salcburgu i proslava Dana Svete Ćećilije na Festivalu „Firentinski muzički maj“ (sa Orkestrom „Gvido Kanteli“); Kavalerija rustikana i La Navarraise u Karnegi holu (2010); svetska premijera opere Fabija Vakija Lo Stesso Mare u Bariju (2011); koncert sa Orkestrom Fondacije „Petrućeli“ u Linkolnovom centru (2011, povodom proslave 150 godina postojanja italijanske zajednice i proslave Kolumbovog dana); svetska premijera Mameli, Leonkavala, u Teatru „Vitorio Emanuele II“ (2011); Andre Šenije u Njujorku, u Dvorani „Ejveri Fišer“, sa Robertom Alanjom u naslovnoj ulozi i sa više od 3000 izvođača (2013); Toska na Festivalu „Pučini“ (2013)...
Zvanični je dirigent nemačke izdavačke kuće „Gramofon“, u okviru koje neguje repertoar XIX i početka XX veka. U okviru projekta „Verizam“, od 2006. je snimio: produženu verziju Pučinijeve opere Edgar sa Plasidom Domingom, album Povratak Pučinija sa Bečkom filharmonijom (Domingo i Violeta Urman), „živo“ izvođenje Prijatelja Frica u Operi u Berlinu (Angela Georgiju i Robert Alanja), La Nuit de Ma sa Orkestrom bolonjskog teatra (Domingo i Lang Lang), operu Mediči (Danijela Desi i Domingo), Fedoru sa Orkestrom la Monea (Domingo i Angela Georgiju).
Dobitnik je Nagrade „Abiati“ italijanskog Udruženja muzičkih kritičara, za produkciju Boema (2003).
Početkom ovog meseca, već je bio gost Narodnog pozorišta, kada je dirigovao izvođenjem još jedne Pučinijeve opere - "Toske".
Seungeun Luna (SeungEun Luna)
Rođena je 1976. u Seulu, Južna Koreja, gde je i diplomirala. Usavršavala se na Konzervatorijumu „Đuzepe Verdi“ u Torinu i istoimenom konzervatorijumu u Milanu, gde živi od 2002. Debitovala je 2006. ulogom Amneris u Aidi u Kvanju art centru u Koreji, posle čega je prešla u fah dramskog soprana.
Važniji nastupi: naslovna uloga u Aidi, Internacionalni festival „Marija Biješu“ (Nacionalni teatar u Moldaviji, 2015), Abigaila u Nabuku (Teatar Salamanka, Saragosa i Torelavega, 2015), naslovna uloga u Turandot u saradnji sa Festivalom „Pučini“ u Tore del Lago (Seul art centar, 2016)...
Među brojnim nagradama ističu se Prva nagrada na internacionalnom takmičenju „Kantalupa“ (Torino, 2004), Specijalna nagrada na internacionalnom takmičenju „Gomez“ (Torino, 2005), Prva nagrada na internacionalnom takmičenju „Osaka“ (Seul, 2005) i Druga nagrada na internacionalnom takmičenju „Đulijeta Simionato“ (Asta, 2010).
Repertoar: naslovne uloge u operama Aida, Toska i Turandot, Amelija – Bal pod maskama, Leonora – Trubadur, Santuca – Kavalerija rustikana, Elizabeta – Don Karlos, Abigaila – Nabuko, Odabela – Atila, Ćo-Ćo San – Madam Baterflaj, Leonora – Moć sudbine, Madalena – Andre Šenije.
Slične vesti
SOFOKOLOVA "ANTIGONA", POSLE PAUZE OD 14 MESECI, PONOVO NA DRAMSKOM REPERTOARU VELIKE SCENE
BALET „DAMA S KAMELIJAMA“, POSLE DUŽE PAUZE, PONOVO NA REPERTOARU VELIKE SCENE OD 22. OKTOBRA
OPERA „ATILA“, POSLE DVE I PO GODINE PAUZE, PONOVO UVRŠTENA NA REPERTOAR VELIKE SCENE
"BAHANTKINjE" PONOVO NA REPERTOARU VELIKE SCENE, NOVO IZVOĐENjE U NEDELjU 31.03.
„ANTIGONA” SA NOVOM PODELOM, PONOVO NA DRAMSKOM REPERTOARU VELIKE SCENE
ŠTRAUSOV „SLEPI MIŠ“ PONOVO NA OPERSKOM REPERTOARU VELIKE SCENE OD 1. APRILA