"МАДАМ БАТЕРФЛАЈ", ПОСЛЕ ДВЕ ГОДИНЕ, ПОНОВО НА РЕПЕРТОАРУ ВЕЛИКЕ СЦЕНЕ, ДИРИГОВАО ИТАЛИЈАН АЛБЕРТО ВЕРОНЕЗИ, СЕУНГЕУН ЛУНА ИЗ ЈУЖНЕ КОРЕЈЕ ПЕВАЛА НАСЛОВНУ УЛОГУ
20 мај 2017
Пучинијевом опером „Мадам Батерфлај“, која је после двогодишње паузе поново уврштена на редовни репертоар Велике сцене, у суботу 20. маја дириговао је гост из Италије Алберто Веронези, а насловну ролу певала је јужнокорејска уметница, сопран Сеунгеун Луна.
У улози служавке Сузуки наступила је мецосопран Вишња Попов, поручника у америчкој морнарици Пинкертона дочарао је тенор Дејан Максимовић, америчког конзула Шарплеса баритон Владимир Андрић, а ујака Бонза бас Михаило Шљивић.
Улоге су остварили и Вук Зекић (Јамадори), Игор Матвејев (Горо), Павле Жарков (Комисионарио) и Светлана Ловчевић (Кате Пинкертон).
У овој опери, која је последњи пут била на репертоару 25. априла 2015. године, учествовао је Оркестар и Хор Народног позоришта у Београду.
Концертмајстор је била Весна јансенс, а шеф Хора Ђорђе Станковић.
Пучинијево ремек-дело о трагичној судбини једне јапанске гејше, њеној искреној и чистој љубави пуној чежње, разочарања и страдања, премијерно је изведено 15. децембра 1984. године у режији Дејана Миладиновића.
Сценографију је креирао Милета Лесковац, а костиме Светлана Чкоњевић.
Либрето према истоименој драми Џона Лонга и Давида Беласкоа написали су Луиђи Илика и Ђузепе Ђакоза.
"Мадам Батерфлај" је праизведена у миланској Скали 17. фебруара 1904. године.
М.Б.
Алберто Веронези (Alberto Veronesi)
Рођен је у Милану, где је и дипломирао клавир, компоновање и дириговање на Конзерваторијуму „Верди“. Током студија је основао Оркестар „Гвидо Кантели“, који и сада ради при Конзерваторијуму.
Био је уметнички и музички директор Фестивала „Пучини“ у Торе дел Лагу (1998), стални уметнички и музички директор Сицилијанског симфонијског оркестра Палерма (2001–11), уметнички директор Филхармонијског оркестра Театра у Болоњи (2008), стални музички директор Фондације „Петрућели“ у Барију (од 2011), музички директор Оперског оркестра Њујорка (2011–16), први „западњак“ на месту уметничког директора и музичког директора Опере Великог театра Тианјина у Кини (2012–16).
Дириговао је познатим оркестрима, као што су: Бечка филхармонија, „Мађо музикале“ у Фиренци, Оркестар Театра ла Фениче у Венецији, Немачки оперски оркестар у Берлину, Оркестар Театра „Моне“ у Бриселу, Оркестар Академије „Санта Ћећилија“ у Риму, Филхармонијски оркестар Театра у Болоњи и Оркестар Театра „Сан Карло“ у Напуљу.
Значајни наступи (избор): Ускршњи фестивал у Салцбургу и прослава Дана Свете Ћећилије на Фестивалу „Фирентински музички мај“ (са Оркестром „Гвидо Кантели“); Кавалерија рустикана и La Navarraise у Карнеги холу (2010); светска премијера опере Фабија Вакија Lo Stesso Mare у Барију (2011); концерт са Оркестром Фондације „Петрућели“ у Линколновом центру (2011, поводом прославе 150 година постојања италијанске заједнице и прославе Колумбовог дана); светска премијера Мамели, Леонкавала, у Театру „Виторио Емануеле II“ (2011); Андре Шеније у Њујорку, у Дворани „Ејвери Фишер“, са Робертом Алањом у насловној улози и са више од 3000 извођача (2013); Тоска на Фестивалу „Пучини“ (2013)...
Званични је диригент немачке издавачке куће „Грамофон“, у оквиру које негује репертоар XIX и почетка XX века. У оквиру пројекта „Веризам“, од 2006. је снимио: продужену верзију Пучинијеве опере Едгар са Пласидом Домингом, албум Повратак Пучинија са Бечком филхармонијом (Доминго и Виолета Урман), „живо“ извођење Пријатеља Фрица у Опери у Берлину (Ангела Георгију и Роберт Алања), La Nuit de Ma са Оркестром болоњског театра (Доминго и Ланг Ланг), оперу Медичи (Данијела Деси и Доминго), Федору са Оркестром ла Монеа (Доминго и Ангела Георгију).
Добитник је Награде „Абиати“ италијанског Удружења музичких критичара, за продукцију Боема (2003).
Почетком овог месеца, већ је био гост Народног позоришта, када је дириговао извођењем још једне Пучинијеве опере - "Тоске".
Сеунгеун Луна (SeungEun Luna)
Рођена је 1976. у Сеулу, Јужна Кореја, где је и дипломирала. Усавршавала се на Конзерваторијуму „Ђузепе Верди“ у Торину и истоименом конзерваторијуму у Милану, где живи од 2002. Дебитовала је 2006. улогом Амнерис у Аиди у Кванју арт центру у Кореји, после чега је прешла у фах драмског сопрана.
Важнији наступи: насловна улога у Аиди, Интернационални фестивал „Марија Бијешу“ (Национални театар у Молдавији, 2015), Абигаила у Набуку (Театар Саламанка, Сарагоса и Торелавега, 2015), насловна улога у Турандот у сарадњи са Фестивалом „Пучини“ у Торе дел Лаго (Сеул арт центар, 2016)...
Међу бројним наградама истичу се Прва награда на интернационалном такмичењу „Канталупа“ (Торино, 2004), Специјална награда на интернационалном такмичењу „Гомез“ (Торино, 2005), Прва награда на интернационалном такмичењу „Осака“ (Сеул, 2005) и Друга награда на интернационалном такмичењу „Ђулијета Симионато“ (Аста, 2010).
Репертоар: насловне улоге у операма Аида, Тоска и Турандот, Амелија – Бал под маскама, Леонора – Трубадур, Сантуца – Кавалерија рустикана, Елизабета – Дон Карлос, Абигаила – Набуко, Одабела – Атила, Ћо-Ћо Сан – Мадам Батерфлај, Леонора – Моћ судбине, Мадалена – Андре Шеније.
Сличне вести
СОФОКОЛОВА "АНТИГОНА", ПОСЛЕ ПАУЗЕ ОД 14 МЕСЕЦИ, ПОНОВО НА ДРАМСКОМ РЕПЕРТОАРУ ВЕЛИКЕ СЦЕНЕ
БАЛЕТ „ДАМА С КАМЕЛИЈАМА“, ПОСЛЕ ДУЖЕ ПАУЗЕ, ПОНОВО НА РЕПЕРТОАРУ ВЕЛИКЕ СЦЕНЕ ОД 22. ОКТОБРА
ОПЕРА „АТИЛА“, ПОСЛЕ ДВЕ И ПО ГОДИНЕ ПАУЗЕ, ПОНОВО УВРШТЕНА НА РЕПЕРТОАР ВЕЛИКЕ СЦЕНЕ
"БАХАНТКИЊЕ" ПОНОВО НА РЕПЕРТОАРУ ВЕЛИКЕ СЦЕНЕ, НОВО ИЗВОЂЕЊЕ У НЕДЕЉУ 31.03.
„АНТИГОНА” СА НОВОМ ПОДЕЛОМ, ПОНОВО НА ДРАМСКОМ РЕПЕРТОАРУ ВЕЛИКЕ СЦЕНЕ
ШТРАУСОВ „СЛЕПИ МИШ“ ПОНОВО НА ОПЕРСКОМ РЕПЕРТОАРУ ВЕЛИКЕ СЦЕНЕ ОД 1. АПРИЛА