МАЕСТРО ЛЕРИ ЊУЛЕНД ДИРИГОВАО „АИДУ“, САЊА КЕРКЕЗ ПЕВАЛА НАСЛОВНУ УЛОГУ, А ДРАГАНA ДЕЛ МОНАКО У ОВОЈ ПРОДУКЦИЈИ ПРВИ ПУТ НАСТУПИЛА КАО АМНЕРИС
24 фебруар 2016
Извођењем Вердијеве опере „Аида“, која је била на репертоару Велике сцене у среду 24. фебруара, дириговао је маестро Лери Њуленд.
Насловну улогу певала је сопран Сања Керкез, док је лик Амнерис био поверен мецосопрану Драгани дел Монако која је у овој продукцији први пут наступила у тој роли.
Улоге су остварили и Јанко Синадиновић (Радамес), Миодраг Д. Јовановић (Амонасро), Иван Томашев (Рамфис), Драгољуб Бајић (Краљ), Иванка Раковић Крстоношић (Свештеница) и Ненад Чича (Гласник).
У представи је учествовао Оркестар, Хор и Балет Народног позоришта у Београду.
Једна од најпознатијих светских опера, "Аида", премијерно је изведена 10. априла 2013. године на Великој сцени под управом немачког диригента Питера Леонарда и у режији госта из Бугарске Огњана Драганова.
Сценографију су креирали Дејан Миладиновић и Мираш Вуксановић, костиме Миланке Берберовић обновила је Катарина Грчић, кореографију је урадио Константин Костјуков, избор видео материјала припремио је Дејан Миладиновић, а за видео продукцију био је задужен Петар Антоновић.
М.Б.
Маестро ЛЕРИ ЊУЛЕНД (Larry Newland) је студирао код Пјера Монтоа, Јонела Перлее и Тибора Козме. Каријеру је започео 1960. у Њујоршкој филхармонији, у коју долази на позив Леонарда Бернштајна као виолиниста, а касније је свирао и клавијатуре. Први концерт са Филхармонијом је дириговао 1974, а касније постаје асистент диригента. У том периоду блиско сарађује са Бернштајном приликом припрема концерата, гостовања и снимања, при чему је дириговао прерађену верзију симфоније Џеремаја, Бернштајнову Сонату за кларинет прерадио за виолу, припремао хор за Бернштајнова извођења Малерових симфонија... Филхармонију је напустио 1985.
Био је музички директор Симфоније у Харисбургу у периоду 1978–95. Дириговао је многим великим оркестрима у САД, Кореји и Мексику, као и оркестром Њујоршког балет. Широм Сједињених Држава дириговао је нове оперске продукције. Наклоњен је савременим композиторима.
Од 1990. до 2000. је био диригент оркестра и хора на Аделфи универзитету у Њујорку, а од 1995. је водио Одсек за музику. Био је професор дириговања, водио радионице, био члан жирија на музичким такмичењима, доприносећи унапређењу уметности дириговања. Организовао је две националне конференције Диригентског еснафа, а касније је два пута био председник ове организације.
Вођен љубављу према опери, маестро Њуленд 2000. одлази у Словачку, на место главног диригента позоришта у Кошицама. Као гостујући диригент често сарађује са свим већим оркестрима и позориштима Словачке, као и широм источне Европе: у Пољској, Чешкој, Румунији... Наступао је и са Словачком филхармонијом и Филхармонијским хором, са солистима Словачког националног театра, у великој телевизијској и филмској продукцији нових музичко-сценских дела. Тренутно припрема, као перформанс, ретроспективу Бернштајнових озбиљних и музичко-сценских дела.
Добитник је бројних награда, укључујући и Специјалну награду „Кусевицки“, Награду „Бернштајн“, Награду града Харисбурга и Државну награду Пенсилваније.