U MUZEJU NARODNOG POZORIŠTA ODRŽAN SUSRET SA HON LIJEM


21 februar 2012

U okviru ciklusa “Susreti”, u utorak, 21. februara u Muzeju Narodnog pozorišta, održano je veče sa tenorom Hon Lijem.

Razgovor sa Lijem, ovogodišnjim  laureatom Nagrade Narodnog pozorišta u Beogradu „Oskar Danon“, koja se dodeljuje mladom umetniku kao podsticaj za ostvarenje vrhunskih umetničkih kreacija, a koja nosi ime tog velikana srpske muzičke scene, vodio je zamenik direktora Opere Dragan Stevović. On je, između ostalog, podsetio da je Li u Beograd stigao na predlog prvakinje Narodnog pozorišta Aleksandre Angelov.
- Naime, kada smo 2006. godine radili “Karmen”, desilo se to što se, inače, dešava u operi, ali ne toliko često, da smo ostali bez tenora. Sa druge strane, to i nije redak slučaj, jer tenora i nema mnogo, pogotovu za ulogu Don Hozea. Sa spasonosnom idejom pojavila se Aleksandra koja je Lija upoznala u Bugarskoj gde su te godine zajedno nastupali upravo u “Karmen”. Hon je došao i, zaista, istog trenutka, odmah smo se svi prepoznali sa njim u svakom pogledu, i ljudskom i umetničkom. Od tada, on je u angažmanu Narodnog pozorišta kao stalni gostujući solista – ispričao je Stevović i napomenuo da će ovom priznatom umetniku, Nagrada “Oskar Danon” biti uručena u sredu 22. februara uoči početka opere “Travijata”.
Na početku kratkog razgovora, Li se osvrnuo na svoje detinjstvo istakavši da je, kao jedinac, prosto bio “osuđen” na usamljenost.
- Dok su roditelji radili, ja sam ostajao sam kod kuće. Za to vreme veoma sam voleo da pevam. Verovatno zato što sam još od malih nogu jeo mnogo jaja, pošto smo imali farmu, morao sam da imam dobar glas  - rekao je, kroz smeh, Li koji je rođen 1976. godine u Seulu, u Republici Koreji.
Pre nego što se “zarazio” muzikom, izvesno vreme bavio se sportom. Trenirao je bacanje kugle i rvanje. I onda, jednog dana, čuo je nekog operskog pevača. Bio je oduševljen i posle toga, čvrsto je odlučio da se bavi muzikom. Kao srednjoškolac, prvo je počeo da peva u muškom horu.
- Pre toga, imao sam želju da postanem crkveni pastor. Međutim, jednog dana, tokom fakulteta, otišao sam u pozorište da vidim opersku predstavu. Gledao sam “Boeme” koji su zaista bili neverovatni i fantastični. Zamenio sam svoj san. Umesto pastor, definitivno sam poželeo da postanem operski pevač. Nakon fakulteta, hteo sam da naučim više iz opere. Otišao sam u Nemačku, u opersku školu u Manhajmu – kazao je Li.
Prvi zvanični nastup imao je u bugarskom gradu Stara Zagora gde je pevao ulogu Vojvode od Mantove u “Rigoletu” Đuzepea Vedija.
Tokom dosadašnje karijere, ostvario je veoma zapažene uloge u “Nabuku” (Ismael), “Aidi” (Radames), “Karmen” (Don Hose), “Pajacima” (Kanio), “Verteru” (Verter), “Moći sudbine” (Don Alvaro) “Lučiji od Lamermura” (Edgardo), “Travijati” (Alfredo)...
Posle razgovora, brojna publika bila je u prilici da pogleda i projekciju dokumentarnog filma “Stranac” koji govori o Lijevom dolasku u Beograd i njegovom pokušaju da se prilagodi novom okruženju.
Na osmom Internacionalnom filmskom festivalu “Balfest”, održanom prošle godine u bugarskom gradu Plovdivu, “Stranac”, u režiji Predraga Nedeljkovića, studenta treće godine TV režije na Akademiji umetnosti u Beogradu, dobio je nagradu za najbolji dokumetarni film.
O ovom ostvarenju, pored reditelja, govorio je i direktor Akademije umetnosti Dušan Đoković. Tom prilikom, on je otkrio “da postoji ideja da se Akademija umetnosti obaveže da svake godine jedan od naših studenata napravi dokumentarni film o nekom umetniku iz Narodnog pozorišta”.  
- To bi bio naš poklon ovom divnom Muzeju. Nadam se da će ta ideja biti realizovana – dodao je Đoković.
M.B.


Pretraga