PRIMADONA BISERKA CVEJIĆ POKLONILA KULTURNA DOBRA MUZEJU NARODNOG POZORIŠTA


11 mart 2013

U nameri da obogati zbirku kulturnih dobara Muzeja Narodnog pozorišta u Beogradu, primadona Biserka Cvejić poklonila je iz svoje privatne kolekcije nekoliko ličnih predmeta.

Trajno i bez naknade, gospođa Cvejić darovala je Muzeju dve krune, kapu i narukvice za ručni zglob i nadlakticu koje je, kao Amneris, nosila u Verdijevoj "Aidi".
Među poklonjenim kulturnim dobrima nalaze se i haljine koje je koristila kao Šarlota, u Masneovom "Verteru", i Karmen, istoimena naslovna junakinja najpoznatije opere Žorža Bizea.
Ceremoniji primopredaje, održanoj u ponedeljak 11. marta, prisustvovali su v.d. upravnika Narodnog pozorištu u Beogradu Dejan Savić, v.d. direktora Opere Dejan Miladinović i kustos Muzeja Narodnog pozorišta Dragan Stevović.
Muzičku akademiju u Beogradu, Biserka Cvejić je upisala u klasi profesora Josipa Rijaveca, čuvenog tenora.
Na sceni Narodnog pozorišta u Beogradu debitovala je 1950. godine.
Punih deset godina, do 1961.godine, bila je članica Beogradske opere, a potom je stupila u angažman u Bečkoj državnoj operi gde je ostvarila 25 uloga i oko 370 nastupa.
Bila je i članica Zagrebačke opere, a posle povlačenja sa scene, dvadeset godina radila je kao pedagog, odnosno kao profesor solo pevanja na Muzičkoj akademiji Univerziteta umetnosti u Beogradu.
Bila je pravi verdijanski mecosopran, a istovremeno, zahvaljujući prefinjenom osećaju za stil i savršenom poznavanju jezika, izvanredno je tumačila i francuske operske likove.
Od 1961. redovno je gostovala u Metropolitenu u Njujorku, koji je bio pozornica njenih najvećih uspeha i priznanja.
Pevala je u milanskoj Skali, Areni u Veroni, napuljskom San Karlu, londonskom Kovent Gardenu, Baljšom teatru u Moskvi, Teatru Kolon u Bunos Airesu...
Lepim, ujednačenim, snažnim i toplim glasom sigurnih visina, vrhunskom muzikalnošću i izrazitim osećajem za muzičku i scensku karakterizaciju s posebnim je uspehom pevala i Šarlotu u "Verteru", Preciozilu u "Moći sudbine", Dalilu, princezu u Čileinoj "Adrijani Lekuvrer", Đulijetu u "Hofmanovim pričama", Aidu...
Tokom bogate karijere ostvarila je 77 mecosopranskih uloga u skoro 1.800 predstava na scenama širom sveta.
M.B.

Pretraga