Nataša Jović Trivić
Dr um. Nataša Jović Trivić, mecosopran, prvakinja Opere Narodnog pozorišta u Beogradu, rođena je u Banjaluci, gde je završila nižu i srednju muzičku školu.
Godine 1992. upisala je Fakultet muzičke umetnosti, odsek solo pevanje, u klasi prof. Radmile Bakočević u čijoj je klasi diplomirala, magistrirala i doktorirala.
Dobitnik je nekoliko prvih nagrada na takmičenjima u zemlji i više nagrada na međunarodnim takmičenjima:
Međunarodno takmičenje muzičke omadine u Beogradu 1997., na Međunarodnom takmičenju „Boris Hristof“ u Sofiji 2000. godine dobitnik je druge nagrade žirija kao i specijalne nagrade za najbolju interpretaciju, u Padovi na takmičenju „Iris Adami Koradeti“ održanom 2004. godine osvojila je specijalnu nagradu, a na takmičenju „Rijeka Belkanto“ u Rijeci 2005. godine, treće mesto.
Nosilac je nagrada iz Fonda „Danice Mastilović“ za najboljeg studenta solo pevanja, „Anite Mezetove“ za najboljeg mladog operskog pevača i „Biserka Cvejić“ za najbolju scensku ličnost u 1997. godini.
Godine 1997. dobila je Pohvalu Narodnog pozorišta za ulogu Smetona u operi “Ana Bolen”, G. Donicetija, a 2008 godine za ulogu Šarlote u Masneovoj operi “Verter”, kao i Nagradu UMUS–a za najbolje izvođenje u 2008. godini dobila je za istu ulogu. Srebrnjak Narodnog pozorišta je dobila 2018. godine za umetnički doprinos radu Narodnog pozorišta, kao i nagradu Fondacije „Breda Kalef“ za najbolje interpretiranu ulogu na sceni Narodnog pozorišta u sezoni 2017/2018 za ulogu Ulrike u Verdijevoj operi “Bal pod maskama”.
Godine 2019. dobila je „Zlatnu značku“ Kulturno prosvetne zajednice Srbije za promovisanje umetnosti, a 2022. „Zlatni Beočug“ za nemerljiv doprinos kulturi Beograda.
Od 1994. do 1996. godine bila je član Operskog studija Narodnog pozorišta u Beogradu, tokom koga je ostvarila niz manjih uloga.
Stalni član Opere Narodnog pozorišta je postala 1997. godine, a prvakinja 2003. godine.
Na domaćoj i stranim scenama ostvarila je niz uloga:
Olga – „Evgenije Onjegin“ (dve produkcije), F.Čilea: Kneginja de Bujon – „Adriana Lekuvrer“, I. Stravinski: Jokasta – „Edipus Reks“, A.Ponkijeli: Laura – „Đokonda“, Ž.Masne: Šarlota – „Verter“, Karmen – „Karmen“, Ulrika – „Bal pod maskama“, Azučena – „Trubadur“, Amneris – „Aida“, S. Hristić: Mara Benešina – Suton...
Učestvovala je u izvođenju mnogobrojnih vokalno–instrumentalnih dela kao što su: V. A. Mocart – „Rekvijem“, Đ. Verdi – „Rekvijem“, J. S. Bah – „Pasija po Jovanu“ i „Misa u ha–molu“, A. Dvoržak: „Stabat Mater“, L. V. Betoven – „Misa u Ce–duru“, „Misa solemnis“, „IX Simfonija“, Đ. B. Pergolezi – „Stabat Mater“, G. Maler – „VIII Simfonija“, „Pesme umrloj deci“, K. Sen–Sans – „Rekvijem“, F. fon Supe – „Rekvijem“, A. Vivaldi – „Gloria“, J.Hajdn – „Misa u Ce–duru“ (Paukenmesse), M. de Falja – „Ljubav čarobnica“, M. Ravel – „Šeherezada“, I. Stravinski – „Svadba“, V. Ek – „Ispovesti Svetog Antoana“, Episkop Ilarion – „Pasija po Svetom Mateju“...
Pored negovanja srpske solo pesme i kamerne muzike domaćih autora, učestvovala je u izvođenju velikih vokalno-instrumentalnih dela domaćih autora:
D. Despić – „Kantata Jefimija Lazaru“, R. Maksimović – „Pasija Svetog kneza Lazara“, Lj. Marić – „Pesme prostora“, M.Živković – „Dve romantične pesme“, „Igra i Basma“, D. Radić – „Spisak“, „Opsednuta vedrina“, I. Jevtić – „Devet pesama u sedam lirskih krugova“.
Tokom karijere je sarađivala sa dirigentima: Mladenom Jaguštom, Jovanom Šainovićem, Angelom Šurevim, Jonom Jankuom, Vladimirom Kranjčevićem, Imrom Toplakom, Bojanom Suđićem, Srboljubom Dinićem, Frančeskom Rozom i sa poznatim rediteljima među kojima su Zlatan Dorić, Borislav Popović, Nebojša Bradić, Jagoš Marković, Dejan Miladinović...
Ostvarila je saradnju sa ansamblima RTS–a, Beogradske filharmonije, Makedonske filharmonije, Vojvođanske filharmonije, Niške filharmonije, Ansamblom vojske Srbije „Stanislav Binički“.
Gostovala je na operskim i koncertnim scenama u Makedoniji, Hrvatskoj, Crnoj Gori, BiH, Italiji, Grčkoj, Austriji, Mađarskoj, Rumuniji, Bugarskoj, Danskoj, Norveškoj i Švajcarskoj.
Jedna je od osnivača udruženja MOTO – Muzičko opersko teatarske organizacije, koja se bavi promovisanjem klasične muzike, opere i teatra sa ciljem da umetnost postane dostupna svima.
Intenzivno radi na promovisanju srpske kulturne baštine i srpskih autora, na afirmciji mladih umetnika i edukaciji novih naraštaja.
Od 2019. godine je naučni saradnik Balkanskog naučnog centra Ruske akademije prirodnih nauka.
Osnovni podaci
Solistkinja (MECOSOPRAN)
Ansambl: Opera
Status: Prvakinja (stalna članica)
Uloge u aktuelnom repertoaru Narodnog pozorišta:
• Olga („Evgenije Onjegin“)
• Majka Hasanage („Hasanaginica“)
• Fenena („Nabuko“)
• Madalena („Rigoleto“)
• Preciozila („Moć sudbine“)
• Šarlota („Verter“)
• Amneris ("Aida")
• Acučena ("Trubadur")
• Ulrika ("Bal pod maskama")
• Karmen ("Karmen")
• Suzuki ("Madam Baterflaj")
• Kneginja de Bujon („Adrijana Lekuvrer“)
• Klaris („Zaljubljen u tri narandže“)
• Helena, majka Konstantinova (“In hoc signo”)
• Kneginja, Anđelikina tetka („Sestra Anđelika“)
• Kata (“Koštana”)