Наташа Јовић Тривић
Др ум. Наташа Јовић Тривић, мецосопран, првакиња Опере Народног позоришта у Београду, рођена је у Бањалуци, где је завршила нижу и средњу музичку школу.
Године 1992. уписала је Факултет музичке уметности, одсек соло певање, у класи проф. Радмиле Бакочевић у чијој је класи дипломирала, магистрирала и докторирала.
Добитник је неколико првих награда на такмичењима у земљи и више награда на међународним такмичењима:
Међународно такмичење музичке омадине у Београду 1997., на Међународном такмичењу „Борис Христоф“ у Софији 2000. године добитник је друге награде жирија као и специјалне награде за најбољу интерпретацију, у Падови на такмичењу „Ирис Адами Корадети“ одржаном 2004. године освојила је специјалну награду, а на такмичењу „Ријека Белканто“ у Ријеци 2005. године, треће место.
Носилац је награда из Фонда „Данице Мастиловић“ за најбољег студента соло певања, „Аните Мезетове“ за најбољег младог оперског певача и „Бисерка Цвејић“ за најбољу сценску личност у 1997. години.
Године 1997. добила је Похвалу Народног позоришта за улогу Сметона у опери “Ана Болен”, Г. Доницетија, а 2008 године за улогу Шарлоте у Маснеовој опери “Вертер”, као и Награду УМУС–а за најбоље извођење у 2008. години добила је за исту улогу. Сребрњак Народног позоришта је добила 2018. године за уметнички допринос раду Народног позоришта, као и награду Фондације „Бреда Калеф“ за најбоље интерпретирану улогу на сцени Народног позоришта у сезони 2017/2018 за улогу Улрике у Вердијевој опери “Бал под маскама”.
Године 2019. добила је „Златну значку“ Културно просветне заједнице Србије за промовисање уметности, а 2022. „Златни Беочуг“ за немерљив допринос култури Београда.
Од 1994. до 1996. године била је члан Оперског студија Народног позоришта у Београду, током кога је остварила низ мањих улога.
Стални члан Опере Народног позоришта је постала 1997. године, а првакиња 2003. године.
На домаћој и страним сценама остварила је низ улога:
Олга – „Евгеније Оњегин“ (две продукције), Ф.Чилеа: Кнегиња де Бујон – „Адриана Лекуврер“, И. Стравински: Јокаста – „Едипус Рекс“, А.Понкијели: Лаура – „Ђоконда“, Ж.Масне: Шарлота – „Вертер“, Кармен – „Кармен“, Улрика – „Бал под маскама“, Азучена – „Трубадур“, Амнерис – „Аида“, С. Христић: Мара Бенешина – Сутон...
Учествовала је у извођењу многобројних вокално–инструменталних дела као што су: В. А. Моцарт – „Реквијем“, Ђ. Верди – „Реквијем“, Ј. С. Бах – „Пасија по Јовану“ и „Миса у ха–молу“, А. Дворжак: „Стабат Матер“, Л. В. Бетовен – „Миса у Це–дуру“, „Миса солемнис“, „IX Симфонија“, Ђ. Б. Перголези – „Стабат Матер“, Г. Малер – „VIII Симфонија“, „Песме умрлој деци“, К. Сен–Санс – „Реквијем“, Ф. фон Супе – „Реквијем“, А. Вивалди – „Глориа“, Ј.Хајдн – „Миса у Це–дуру“ (Paukenmesse), М. де Фаља – „Љубав чаробница“, М. Равел – „Шехерезада“, И. Стравински – „Свадба“, В. Ек – „Исповести Светог Антоана“, Епископ Иларион – „Пасија по Светом Матеју“...
Поред неговања српске соло песме и камерне музике домаћих аутора, учествовала је у извођењу великих вокално-инструменталних дела домаћих аутора:
Д. Деспић – „Кантата Јефимија Лазару“, Р. Максимовић – „Пасија Светог кнеза Лазара“, Љ. Марић – „Песме простора“, М.Живковић – „Две романтичне песме“, „Игра и Басма“, Д. Радић – „Списак“, „Опседнута ведрина“, И. Јевтић – „Девет песама у седам лирских кругова“.
Током каријере је сарађивала са диригентима: Младеном Јагуштом, Јованом Шаиновићем, Ангелом Шуревим, Јоном Јанкуом, Владимиром Крањчевићем, Имром Топлаком, Бојаном Суђићем, Србољубом Динићем, Франческом Розом и са познатим редитељима међу којима су Златан Дорић, Борислав Поповић, Небојша Брадић, Јагош Марковић, Дејан Миладиновић...
Остварила је сарадњу са ансамблима РТС–а, Београдске филхармоније, Македонске филхармоније, Војвођанске филхармоније, Нишке филхармоније, Ансамблом војске Србије „Станислав Бинички“.
Гостовала је на оперским и концертним сценама у Македонији, Хрватској, Црној Гори, БиХ, Италији, Грчкој, Аустрији, Мађарској, Румунији, Бугарској, Данској, Норвешкој и Швајцарској.
Једна је од оснивача удружења МОТО – Музичко оперско театарске организације, која се бави промовисањем класичне музике, опере и театра са циљем да уметност постане доступна свима.
Интензивно ради на промовисању српске културне баштине и српских аутора, на афирмцији младих уметника и едукацији нових нараштаја.
Од 2019. године је научни сарадник Балканског научног центра Руске академије природних наука.
Основни подаци
Солисткиња (МЕЦОСОПРАН)
Ансамбл: Опера
Статус: Првакиња (стална чланица)
Улоге у актуелном репертоару Народног позоришта:
• Олга („Евгеније Оњегин“)
• Мајка Хасанаге („Хасанагиница“)
• Фенена („Набуко“)
• Мадалена („Риголето“)
• Прециозила („Моћ судбине“)
• Шарлота („Вертер“)
• Амнерис ("Аида")
• Ацучена ("Трубадур")
• Улрика ("Бал под маскама")
• Кармен ("Кармен")
• Сузуки ("Мадам Батерфлај")
• Кнегиња де Бујон („Адријана Лекуврер“)
• Кларис („Заљубљен у три наранџе“)
• Хелена, мајка Константинова (“In hoc signo”)
• Кнегиња, Анђеликина тетка („Сестра Анђелика“)
• Ката (“Коштана”)