VIOLINISTKINjA EDIT MAKEDONSKA PROSLAVILA TRI DECENIJE UMETNIČKOG RADA


29 februar 2012

Nastupom u operi Đakoma Pučinija „Madam Baterflaj”, koja je izvedena u sredu 29. februara na Velikoj sceni, violinistkinja i koncertmajstor Narodnog pozorišta Edit Makedonska proslavila je tri decenije umetničkog rada.

Na maloj svečanosti održanoj posle predstave, čije je aktere publika nagradila snažnim aplauzom, v.d. direktora Opere Đorđe Pavlović je, uručujući slavljenici buket cveća, kazao da ima veliko zadovoljstvo i čast da gospođi Makedonskoj, u ime Narodnog pozorišta, čestita 30. godina uspešne umetničke karijere.
Pavlović je dodao i da joj se zahvaljuje na “divnom daru koji je ona svojom umetnošću poklonila svima nama”.  
Edit Makedonska potiče iz muzičke porodice. Violinu je počela da uči kod svoje majke Diane Raponđieve Stojanović, a diplomirala na FMU u Beogradu u klasi profesorke Fern Rašković. Završila je specijalizaciju violine i kamerne muzike u Plovdivu (Bugarska) kod profesora Nedjalča Todorova, gde je i angažovana kao asistent na tamošnjem Fakultetu muzičke umetnosti. Stekla je i diplomu solo pevanja u M.Š. „Stevan Mokranjac“ u Beogradu, a završila je i baletsku školu u Sofiji.
Radila je kao profesor violine u muzičkim školama „Josif Marinković“ i „Vladimir Đorđević“ u Beogradu, kao i profesor violine i predmeta Čitanje s lista na Akademiji lepih umetnosti u Beogradu.
Kao koncertmajstor je bila angažovana u Makedonskoj Operi i Baletu u Skoplju, u operama u Varni i Plovdivu (Bugarskoj), kao i u Pozorištu na Terazijama. Od 1980. godine radi u Narodnom pozorištu u Beogradu, gde je koncertmajstor.
Održala je brojne koncerte kao solista i koncertmajstor širom bivše Jugoslavije, te u Austriji, Nemačkoj, Engleskoj, Francuskoj, Belgiji, Češkoj, Južnoj Koreji, Španiji, Grčkoj, Bugarskoj, Mađarskoj, Portugaliji i Danskoj. Učestvovala na Novogodišnjem festivalu u Sofiji 2009. godine. Snimala je za radio i televiziju.
Osnivač je Gudačkog kvarteta „Edit“ (2000). Od mnogih koncerata ovog sastava izdvajaju se oni na međunarodnom festivalu u Sofiji 2005. i Evropskom festivalu u Pazardžiku (Bugarska) 2006. godine, koji su bili veoma zapaženi. Kvartet je dve godine svirao kamernu operu „Don Kihot“ Masnea (Narodno pozorište, Scena „Raša Plaović“, pod dirigentskom palicom maestra Angela Šureva, sa Živanom Saramandićem u naslovnoj ulozi), kao i kamernu operu „Romansa“ Igora Rankovića („Leto na Gardošu“, sa maestrom Đorđem Stankovićem).
Aktivni je učesnik na brojnim seminarima i majstorskim kursevima, član je Udruženja muzičkih umetnika Srbije, a jedno vreme je bila i predsednik Udruženja orkestarskih umetnika Srbije.
Bavi se i komponovanjem dečje muzike (pesme „Jabuka i leptir“, „Saša, ciganski pas“, kao i muziku za knjigu „Bajka za decu“, autora princeza Jelisavete Karađorđević).
Obeležavanje 30 godina umetničkog rada započeto je solističkim koncertom 5. februara 2012. uz klavirsku saradnju Tatjane Perković.
M.B.

Pretraga