PREMIJERA PREDSTAVE „VAŽNO JE ZVATI SE ERNEST“ 14. JANUARA


10 januar 2012

Predstava „Važno je zvati se Ernest“ Oskara Vajlda u režiji Nikole Zavišića biće premijerno izvedena u subotu 14. januara u 20,30 časova na Sceni „Raša Plaović“.

Na konferenciji za novinare, održanoj u Muzeju Narodnog pozorišta, šef sektora marketinga Ljiljana Lazić Mihajlović kazala je da su u podeli Miloš Đorđević, Nenad Stojmenović, Sena Đorović, Anastasia Mandić, Zoran Ćosić, Dušanka Stojanović Glid, Sonja Knežević i Nemanja Konstantinović i dodala da će prva repriza biti održana 23. januara.
Upravnik Narodnog pozorišta Božidar Đurović izrazio je očekivanje da će publika, zahvaljujući tako značajnom piscu kao što je Vajld, reditelju koji se već potvrdio svojim prvencem (“Igrajući žrtvu”) u ovoj Kući i brižljivo odabranoj glumačkoj ekipi, “uživati u našoj novoj premijeri”.
On je pohvalio novi koncept Drame u ovoj sezoni posvećen proverenim dramskim vrednostima i ocenio da je u međuvremenu već doneo značajne rezultate.
Direktorka Drame Molina Udovički Fotez naglasila je da je njoj, kao dramaturgu, „Važno je zvati se Ernest“ najbolja komedija napisana u poslednjih 200 godina.
- Ono što ovu komediju izdavaja od drugih je činjenica što je veoma teško odrediti podžanr. Jednostavno, nemoguće je odrediti da li je to komedija reči, komedija situacije ili komedija karaktera. Sve je. Komična je i u jeziku, i u situacijama i u karakterima. Mislim da su se pisac i reditelj zaista našli, jer je Zavišić duhovit, inteligentan i maštovit reditelj. On je ovu predstavu režirao na „montipajtonovski“ način. Mislim da je to bio ključ kojim je „otključao“ Vajlda“. To je jedna moderna, duhovita, zabavna i poučna predstava – objasnila je Udovički Fotez.
Zavišić je rekao da mu tokom dosadašnje karijere “nikad nije bio lakši rad na jednoj predstavi” i napomenuo da je to nešto što ne može da se “opiše na nivou svesne percepcije”.
On je zahvalio Đuroviću i Udovički Fotez na ukazanom poverenju da radi jednu ovakvu predstavu koja mu je, kako je istakao, “već sada promenila život”.
- Dobili smo jednu veoma jasnu i komunicirajuću komediju koja metastazira u razne druge oblike i žanrove, ali se uvek vraća suštini. Mislim da smo u velikoj meri ispoštovali misaoni i smisaoni tok Oskara Vajlda i da je ovo delo na neki najčistiji mogući način apologija njegovog načina razmišljanja koje se grana do neverovatnih granica – ocenio je Zavišić koji je uradio i ideju prostora.
Nenad Stojmenović je rekao da oseća veliko uzbuđenje pred premijeru i istakao da je tokom proba osećao jednu magiju “koja mi je izgledala kao neke predstave iz mog detinjstva zbog kojih sam poželeo da se bavim pozorištem”.
- Ovo je velika literatura. Kao što postoje knjige i dela koja te menjaju, tako postoje i predstave koje te kao glumca promene i odrede ti neku budućnost. Mislim da upravo ovaj komad ukazuje kako bi neke stvari, kad je pozorište u pitanju, trebalo da izgledaju u budućnosti – rekao je Stojmenović.
I ostali članovi glumačkog ansambla istakli su da su predstavu radili sa velikom radošću i da sa nestrpljenjem iščekuju njenu premijeru.
U saradničkoj ekipi su Miraš Vuksanović (realizacija dekora), Bojana Nikitović (kostimograf), Ljiljana Mrkić Popović (scenski govor), Sonja Lončar (muzika), Tamara Antonijević (scenski pokret)...
Šta se događa kada imate bolesnog prijatelja kojeg stalno posećujete, pri tom vaša tetka voli red i organizovanost, a vama se samo komplikuje život jer se zaljubljujete u pogrešnu osobu? Sve to predstavlja samo deo zapleta ove briljantne komedije koja je od praizvođenja davne 1895. godine u pozorištu „St. James” u Londonu, doživela brojne verzije, kako u teatru, tako i na filmskom platnu.
M.B.
 

Pretraga