Nikola Vujović prvi put nastupio u ulozi Džona Vortinga, u predstavi „Važno je zvati se Ernest“


28 novembar 2019

U predstavi „Važno je zvati se Ernest“, po tekstu Oskara Vajlda i u režiji Nikole Zavišića, koja je izvedena 28. novembra na Sceni „Raša Plaović“, glumac Nikola Vujović nastupio je prvi put u ulozi Džona Vortinga.

On je zamenio Nenada Stojmenovića koji je tu rolu tumačio neprekidno od premijere  14. januara 2012. godine.

Komad, praizveden 1895. godine u pozorištu St. James u Londonu, ima pomalo bizaran zaplet, ujdurmu među prijateljima u vezi sa lažnim identitetom, ženidbom i homoseksualizmom.

Za „nesporazume“ je bitna igra reči, jer ime iz naslova na engleskom označava iskrenost, poštenje, ozbiljnost kao karakternu osobinu.

Zavišić, kojem je to bila druga režija u Narodnom pozorištu, uradio je eklektičnu komediju sa elementima groteske, mjuzikla i parodije na nivou fizičkog humora ala Monti Pajton, koja govori o (ne)uvažavanju različitosti.

Vorting, jedan od dvojice glavnih protagonista ovog dela, vodi dvostruki život. Kreirao je fiktivnu osobu - nepostojećeg brata zvanog Ernest, koji je crna ovca porodice i čiji se lik sastoji od srljanja iz nevolje u nevolju.

Ernest je u stvari Džonov alibi za beg iz stvarnosti u život koji stvarno voli, tražeći sva zadovoljstva koja su mu kao Džonu nedostupna kroz imaginarni lik Ernesta.

Na kraju, nakon bezbroj obrta i komičnih zapleta, otkrivaju se potpuno neverovatne stvari…

U podeli su i Miloš Đorđević (Aldžernon Monkrif), Anastasia Mandić (Gvendolin Ferfaks), Sena Đorović (Sesili Kardju), Zoran Ćosić (Kanon Čezebl), Dušanka Stojanović Glid (Ledi Breknel), Sonja Knežević (Gospođica Prizma) i Nemanja Konstantinović (Merimen /Lejn).

Dramaturg je Molina Udovički Fotez, realizaciju dekora uradio je Miraš Vuksanović, kostime je kreirala Bojana Nikitović, autor scenskog pokreta je Tamara Antonijević, dok su Sonja Lončar i Andrija Pavlović komponovali muziku.

M.B.

Pretraga