Plakati Narodnog pozorišta u selekciji međunarodnih festivala


17 jun 2022

Tokom 2022. godine,  plakati za predstave Narodnog pozorišta u Beogradu našli su se u selekciji nekoliko međunarodnih i domaćih festivala. 

Radovi autora Jovana Tarbuka, dizajnera Narodnog pozorišta u Beogradu, predstavljeni su ove godine na više manifestacija posvećenim umetnosti pozorišnog plakata, među kojima su:  
- 7. Međunarodno Bijenale kazališnog plakata u Varaždinu (Hrvatska) 
- 17. izložba pozorišnog plakata i grafičkog oblikovanja, Sterijino pozorje, 2022. na kome je predstavljeno čak šest plakata što je najveći broj radova istog autora, 
- Međunarodno Trijenale plakata, Kipar na kome će biti predstavljena rešenja za čak tri predstave (”Pelikan”, ”Don Kihot”, ”Vuci i ovce”), 
- Međunarodni festival pozorišnih plakata u Jermeniji.

Pozorišni plakat je posebna kategorija u polju dizajna i vizuelnih komunikacija. Narodno pozorište u Beogradu neguje rad na pozorišnim plakatima kao jednoj od glavnih karika u komunikaciji sa publikom. 

O pozorišnom plakatu, pisao je prof. Dragan Živančević (Akademija umetnosti Novi Sad), u predgovoru kataloga 17. izložbe pozorišnog plakata i grafičkog oblikovanja u okviru 67. Sterijinog pozorja:
”(…) kada se takav slučaj desi, na radost publike koja jednako poštuje i likovnu i pozorišnu umetnost, možemo da uočimo i jednu specifičnu analogiju, gde je pravougaonik plakata, poput okvira pozornice, prostor simbiotske igre, pa su sadržaj plakata i predstave magično različiti i isti” (iz predgovora ”Plakat koji igra”)

Jovan Tarbuk je međunarodno priznati grafički dizajner i umetnik.  Njegov rad u domenu vizuelnih komunikacija, a posebno u dizajnu plakata i vizuelnog identiteta, dobio je veći broj nagrada i priznanja, uključujući i dve Nagrade za najbolji kazališni plakat na međunarodnom Bijenalu kazališnog plakata u Varaždinu (2011. i 2017), Nagradu na Izložbi pozorišnog plakata i grafičkog oblikovanjau okviru Sterijinog pozorja 2019, Nagradu pobednika šestog izdanja Poster Heroes – Prava u ljubavi (2016), Nagradu pobednika festivala Graphic Matters (Breda, Holandija 2017), kao i Nagradu žirija za najbolji svetski logo, Hiiibrand (Kina, 2013). 
 

Pretraga