Na Velikoj sceni održan tradicionalni novogodišnji Gala koncert


13 januar 2018

Tradicionalni novogodišnji Gala koncert prvaka, solista, Orkestra i Hora Opere Narodnog pozorišta u Beogradu, uz gostovanje troje eminentnih inostranih umetnika, pod dirigentskim upravama Dejana Savića, Ane Zorane Brajović, Zorice Mitev Vojnović, Đorđa Stankovića i Dijane Cvetković, održan je u subotu 13. januara na Velikoj sceni.

Već godinama ustaljeno, Novu godinu po julijanskom kalendaru, publika u svečarskoj atmosferi dočekuje uz najpopularnije i najlepše arije, duete, kvartete, horska izvođenja...

Ovoga puta, gala veče u prepunoj sali, otvorila je dirigentkinja Brajović koja je predvodila Orkestar u izvođenju uvertire iz Rosinijevog „Seviljskog berberina”, jedne od najboljih komičnih opera ikada napisanih, živog dramskog izraza i izvanredne umetničke snage.

U nastavku koncerta, iz popularnog „Seviljca”, izvedena je i kavantina Figara koju je otpevao bariton Dragutin Matić, dok se sopran Nevena Bridžen predstavila arijom Mimi iz Pučinijevih „Boema”.

Mecosopran Ljubica Vraneš pevala je kompoziciju Ernesta de Kurtisa „Non ti scordar di me“, sopran Aleksandra Stamenković Garsija ariju Liju iz „Turandot“, bariton Ljubodrag Begović ariju Rikarda („Puritanci“), a tenor Aleksandar Dojković ariju Kanija iz „Pajaca“.

Iz „Don Đovanija”, jednog od najzrelijih dela iz poslednjeg opusa velikog majstora muzike Volfganga Amadeusa Mocarta, sopran Ivanka Raković Krstonošić izvela je ariju Dona Elvire iz prvog čina, a bas Dragoljub Bajić ariju Leporela.

Tenor Dejan Maksimović pevao je ariju Rikarda („Bal pod maskama“), bas Nenad Jakovljević kavatinu Aleka iz istoimene opere Sergeja Rahmanjinova, dok su bas Bajić i bariton Nebojša Babić izveli duet Don Paskvalea i Malateste („Don Paskvale“).

Kraj prvog dela Gala koncerta, prilagođenog prazničnom raspoloženju, glamuroznom po broju učesnika, sceni i raskošnim toaletama, pripao je gošći iz Albanije, violinistkinji Abigejli Voštini koja se predstavila najpoznatijom numerom francuskog kompozitora Kamija Sen Sansa Introdukcija/ Rondo Kapričozo.

Rataplanom, borbenom pesmom iz Verdijeve opere „Moć sudbine“, uz izvođenje mecosoprana Jadranke Jovanović i Hora, počeo je drugi deo koncerta koji je bariton Vladimir Andrić nastavio napitnicom Don Đovanija, mecosopran Aleksandra Angelov popularnom Habanerom iz Bizeove „Karmen“, a sopran Ana Rupčić Molitvom Santuce („Kavalerija rustikana“).

Nakon Hora seljaka iz „Evgenija Onjegina“ Čajkovskog, publika je uživala u ariji Žerara („Andre Šenije“), a potom i ariji Toske koje su izveli gosti - bugarski bariton Venceslav Anastasov, odnosno sopran iz Italije Silvana Froli.

Pod Savićevom dirigentskom upravom, Anastasov je otpevao i ariju Žermona („Travijata“), a Froli ariju Ćo Ćo San iz Pučinijeve „Madam Baterflaj“.

Posle soprana Jasmine Trumbetaš Petrović, koja je izvela ariju ledi Magbet i baritona Miodraga D. Jovanovića sa arijom Magbeta, obe iz Verdijevog „Magbeta“, na sceni su se još jednom pojavili umetnici iz Italije i Bugarske.

Froli je pevala ariju Leonore iz „Moći sudbine“, a Anastasov ariju Don Karla, takođe iz te opere u četiri čina, koju je slavni Verdi komponovao davne 1862. godine.

Završnica novogodišnjeg spektakla, bila je rezervisana za popularnu „Vinsku pesmu“ iz njegove „Travijate”, u čijem izvođenju su učestvovali svi solisti.

Posle tročasovnog programa, koncert je završenom bisom sa čuvenom srpskom koračnicom „Marš na Drinu" Stanislava Biničkog.

Oduševljena publika, tokom i na kraju koncerta, pozdravljala je burnim aplauzom sve učesnike ovog vrhunskog operskog događaja, izvedenog u scenografiji Dunje Kostić i režiji Ivane Dragutinović Maričić.

Koncertmajstor je bila Edit Makedonska.

Novogodišnji Gala koncert tradicionalno se održava svakog 13. januara od 1993. godine.
M.B.

Pretraga