Izvođenjem „Kavalerije rustikane“ dirigovao gost iz Italije Alberto Veronesi, mecosopran Željka Zdjelar debitovala u ulozi Santuce
19 april 2019
Jednočinom operom Pjetra Maskanjija „Kavalerija rustikana“, izvedenoj 20. aprila na Velikoj sceni, dirigovao je gost iz Italije Alberto Veronesi, koji je u poslednje vreme čest i rado viđen gost Opere Narodnog pozorišta.
U ulozi Santuce debitovala je mecosopran Željka Zdjelar, rolu mladog seljaka Turidua pevao je tenor Dušan Plazinić, a kočijaša Alfija - bariton Aleksandar Stamatović.
Uloge su ostavrili i Dubravka Filipović (Mama Lučija) i Ivana Živadinović (Lola).
U predstavi je učestvovao Orkestar i Hor Opere Narodnog pozorišta.
Koncertmajstor je bila Edit Makedonska, a šef Hora Đorđe Stanković.
„Kavalerija rustikana“, za koju su libreto prema Vergiju napisali Tađoni-Toceti i Menaski, premijerno je izvedena 21. januara 2006. godine, a režiju Ivana Stefanutija preneo je Mateo Maconi.
Ova opere praizvedena 1895. godine, a čija se radnja odvija u selu na Siciliji, krajem 19. veka, donela je „pravu” i ”uverljivu“ - istinitu priču iz naroda, o sicilijanskim seljacima i tako utrla put novom pravcu u operskom stvaralaštvu pod nazivom verizam.
Maestro Veronesi bio je gost Opere Narodnog pozorišta i 24. aprila, kada je dirigovao izvođenjem Verdijevog "Trubadura".
M.B.
Alberto Veronesi (Alberto Veronesi)
Rođen je u Milanu, gde je i diplomirao klavir, komponovanje i dirigovanje na Konzervatorijumu „Verdi“. Tokom studija je osnovao Orkestar „Gvido Kanteli“, koji i sada radi pri Konzervatorijumu.
Bio je umetnički i muzički direktor Festivala „Pučini“ u Tore del Lagu (1998), stalni umetnički i muzički direktor Sicilijanskog simfonijskog orkestra Palerma (2001–11), umetnički direktor Filharmonijskog orkestra Teatra u Bolonji (2008), stalni muzički direktor Fondacije „Petrućeli“ u Bariju (od 2011), muzički direktor Operskog orkestra Njujorka (2011–16), prvi „zapadnjak“ na mestu umetničkog direktora i muzičkog direktora Opere Velikog teatra Tianjina u Kini (2012–16).
Dirigovao je poznatim orkestrima, kao što su: Bečka filharmonija, „Mađo muzikale“ u Firenci, Orkestar Teatra La Feniče u Veneciji, Nemački operski orkestar u Berlinu, Orkestar Teatra „Mone“ u Briselu, Orkestar Akademije „Santa Ćećilija“ u Rimu, Filharmonijski orkestar Teatra u Bolonji i Orkestar Teatra „San Karlo“ u Napulju.
Značajni nastupi (izbor): Uskršnji festival u Salcburgu i proslava Dana Svete Ćećilije na Festivalu „Firentinski muzički maj“ (sa Orkestrom „Gvido Kanteli“); Kavalerija rustikana i La Navarraise u Karnegi holu (2010); svetska premijera opere Fabija Vakija Lo Stesso Mare u Bariju (2011); koncert sa Orkestrom Fondacije „Petrućeli“ u Linkolnovom centru (2011, povodom proslave 150 godina postojanja italijanske zajednice i proslave Kolumbovog dana); svetska premijera Mameli, Leonkavala, u Teatru „Vitorio Emanuele II“ (2011); Andre Šenije u Njujorku, u Dvorani „Ejveri Fišer“, sa Robertom Alanjom u naslovnoj ulozi i sa više od 3000 izvođača (2013); Toska na Festivalu „Pučini“ (2013)...
Zvanični je dirigent nemačke izdavačke kuće „Gramofon“, u okviru koje neguje repertoar XIX i početka XX veka. U okviru projekta „Verizam“, od 2006. je snimio: produženu verziju Pučinijeve opere Edgar sa Plasidom Domingom, album Povratak Pučinija sa Bečkom filharmonijom (Domingo i Violeta Urman), „živo“ izvođenje Prijatelja Frica u Operi u Berlinu (Angela Georgiju i Robert Alanja), La Nuit de Ma sa Orkestrom bolonjskog teatra (Domingo i Lang Lang), operu Mediči (Danijela Desi i Domingo), Fedoru sa Orkestrom la Monea (Domingo i Angela Georgiju).
Dobitnik je Nagrade „Abiati“ italijanskog Udruženja muzičkih kritičara, za produkciju Boema (2003).
Slične vesti
Maestro Alan Manjata iz Italije dirigovao izvođenjem Verdijeve „Travijate“
GOST LARI NjULEND DIRIGOVAO IZVOĐENjEM OPERE "PAJACI" RUĐERA LEONKAVALA
ŽELjKA ZDJELAR PREMIJERNO NASTUPILA U ULOZI KARMEN
ŽELjKA ZDJELAR PREMIJERNO U ULOZI KARMEN, 5. FEBRUARA