DVE DRAMSKE PREMIJERE U JANUARU
27 decembar 2011
Tokom januara biće održane dve dramske premijere; 14.01. na Sceni “Raša Plaović” - “Važno je zvati se Ernest” Oskara Vajlda u režiji Nikole Zavišića i 23.01. na Velikoj sceni - “Život je san” Pedra Kalderona de la Barke, u inscenaciji Slobodana Unkovskog.
Zavišić smatra da Vajldov komad pruža priliku da se „stvarno igramo sa jednom stvari koja je u svakom pogledu nediskutabilno genijalna“.
- Želja mi je da napravimo jednu vrlo eskapističku predstavu, odnosno jedno jezgro antiangažovanog teatra. Hoću da uradim jednu ćeliju potpuno razbarušenog društva koje nema nikakve veze sa realnošću i koje je toliko hiper-realno da se pretvara u svoju suprotnost. Dakle, postavićemo jednu hipstersku predstavu sa puno lagane, opuštene muzike koja zapravo predstavlja hiperbolu neimanja stava – rekao je Zavišić.
U podeli su Miloš Đorđević, Nenad Stojmenović, Sena Đorović, Anastasia Mandić, Zoran Ćosić, Dušanka Stojanović Glid i Sonja Knežević
Zavišić je zadužen i za ideju prostora, Bojana Nikitović će uraditi kostime, Sonja Lončar muziku, Tamara Antonijević scenski pokret, dok je Mirašu Vuksanoviću poverena realizacija scenografije.
Unkovski kaže da želi da napravi „predstavu o snovima, sa više nivoa realnosti“.
- Ovo je divan komad. Uzbudljiv je, lak je za razumevanje, ali je istovremeno, naravno kao i svi veliki komadi, vrlo težak za igranje. Izgleda jednostavno, a u stvari je veoma komplikovan. On nudi i celu jednu liniju koja se tiče politike i manipulacije. Videćemo da li ćemo to da diramo. No, to nam svakako neće biti prioritet, jer to živimo svaki dan i svi znaju sve o tome – ocenio je ugledni reditelj i naglasio da mu je veoma drago što je pozorište podržalo jednu tako zahtevnu ideju da u predstavu bude uključeno i dvadesetak studenata Fakulteta dramskih umetnosti u Beogradu.
- Ti mladi ljudi pokušaće da otvore neke dalje slojeve likova, stanja, situacija... Pokušaćemo da, kao u knjizi Alena Lajtmena „Ajnštajnovi snovi“, ispitamo razne nivoe realnosti. Dakle, mene interesuju ti neki komplikovaniji i teži slojevi. Naglasak će biti na snu, na više nivoa realnosti, a manje na samom životu koji se, i pored toga, nekako valja sa strane - poručio je Unkovski.
U podeli su Predrag Ejdus (Bazilije, poljski kralj), Nikola Rakočević k.g. (Sigizmund, knez), Boris Pingović (Astolfo, knez moskovski), Boris Komnenić (Klotado, starac), Bojan Dimitrijević k.g. (Klarin, lakrdijaš), Nataša Ninković (Stela, princeza), Nada Šargin (Rosaura, dama), studentkinje i studenti treće i četvrte godine Fakulteta dramskih umetnosti u Beogradu u klasi Biljane Mašić i Gordane Marić.
U saradničkoj ekipi se nalaze Slavko Milanović (dramaturg), Meta Hočevar k.g. (scenograf), Jelena i Svetlana Proković k.g. (kostimografi), Irena Popović k.g. (kompozitor)...
M.B.
Slične vesti
POČELE PROBE ZA PREDSTAVU “VAŽNO JE ZVATI SE ERNEST”, PREMIJERA U JANUARU
DRAMSKE SEKCIJE GERONTOLOŠKIH KLUBOVA 28.09. GOSTUJU SA PREDSTAVOM "IGRAJUĆI ŽRTVU"
DRAMSKE SEKCIJE GERONTOLOŠKIH KLUBOVA GOSTOVALE SA PREDSTAVOM "IGRAJUĆI ŽRTVU"
Privremene izmene u podelama za dramske predstave „Ženski orkestar“ i „Marija Stjuart“
Reditelj Jagoš Marković dobitnik Nušićeve nagrade za afirmaciju dramske klasike za 2018. godinu
OVACIJE NA PRVOJ OD TRI RAVNOPRAVNE PREMIJERE OPERE „KARMEN“
TRI RAVNOPRAVNE PREMIJERE OPERE "KARMEN" 24. I 25. MARTA I 7. APRILA
DESET GODINA OD PREMIJERE NUŠIĆEVE "GOSPOĐE MINISTARKE"
GROMOGLASAN APLAUZ NA DRUGOJ OD TRI RAVNOPRAVNE PREMIJERE OPERE „KARMEN“