Državni kamerni muzički teatar „Opera Sankt Peterburga“ ponovo u Beogradu: 13. i 14. novembar – Narodno pozorište „Nasilje nad Lukrecijom“, 15. i 16. novembar – Madlenianum „Otmica iz saraja“
3 novembar 2020
Jedno od najboljih muzičkih pozorišta u Rusiji, i van njenih granica, Državni kamerni muzički teatar „Opera Sankt Peterburga“ ponovo je na turneji u Srbiji u okviru koje će 13. i 14. novembra gostovati u Narodnom pozorištu u Beogradu, a 15. i 16. novembra u Operi i teatru Madlenianum.
Posle najavljivane, pa odložene turneje u maju mesecu ove godine, pronađen je novi termin da se ovaj vrhunski operski ugođaj dogodi u sred pandemije, jer za umetnost ne postoje prepreke.
Na Velikoj sceni nacionalnog teatra, dve večeri zaredom, od 20 časova, biće izvedena opera Bendžamina Britna „Nasilje nad Lukrecijom“, u režiji osnivača i stalnog umetničkog rukovodioca teatra, nacionalnog umetnika Rusije Jurija Aleksandrova, poznatog po svojim kreativnim eksperimentima i neočekivanim rediteljskim rešenjima.
Bendžamin Britn je veliki, svetski priznati engleski kompozitor 20. veka. Jedna od glavnih tema njegovog stvaralaštva je protest protiv nasilja i rata i zaštita bazičnih vrednosti krhkog i nezaštićenog čovečanstva.
Najpopularnije Britnovo delo je opera „Nasilje nad Lukrecijom“ (1946), muzička tragedija sa jednom pauzom.
Radnja se zasniva na jednom detalju iz rimske istorije. Lukreciju, suprugu rimskog vojskovođe Lucija Kalatina, obeščastio je Tarkvinije Sekst koji je stanovao u njihovoj kući. Pošto nije mogla da izdrži takvu sramotu, Lukrecija je izvršila samoubistvo, otkrivši pred smrt mužu i ocu šta je Sekst učinio.
Ovu krvavu dramu prvi je zabeležio rimski istoričar Tacit, kasnije pesnik Livije, a postala je i osnova Šekspirove poeme.
Opera „Nasilje nad Lukrecijom“ je prvi put izvedena u Rusiji upravo u pozorištu „Opera Sankt-Peterburga“.
Arije se izvode na engleskom jeziku tako da u potpunosti prenose svu poetičnost i lepotu Britnove muzike.
Reditelj Aleksandrov, odustaje od neposredne ilustrativnosti i kreira svoju priču - večiti dijalog muškarca i žene o ljubavi, vernosti i prevari.
Umesto muškog i ženskog hora, kao u antičkom pozorištu, ovde se pojavljuju On i Ona i svedoče o davnim događajima. Njihova nesrećna sudbina prepliće se sa radnjom koja se odvija na glavnoj sceni.
Prefinjene scenske metafore i lepota glasa mladih pevača čine ovu prestavu ekskluzivnim projektom „Opere Sankt-Peterburga“.
„U tragediji koja se dogodila Lukreciji, poseban akcenat sam stavio na surovost sveta u kome je živela Lukrecija, kasnije Britn, pa i mi danas. Na nama je odgovornost da Britnovo delo bude dostojno interpretirano i izazove adekvatnu reakciju publike. Nije dovoljno samo odsvirati tu muziku jer je opera nastala kao protest, kao reakcija na događaje iz Drugog svetskog rata.
Izvodeći ovu operu, odustali smo od jednostavne ilustracije teksta i osmislili smo svoju priču. U prvoj varijanti koncertnog izvođenja tekst je bio na ruskom jeziku, a u drugoj je na engleskom. U scenskoj verziji ostali smo pri varijanti na engleskom jeziku. Na taj način se, pre svega, dočarava poetska lepota opere. Osim toga, bio mi je neophodan tekst bez ikakvih ulepšavanja, baš onakav kakav je u originalu. Pišući ovu operu, Britn je uzeo u obzir ograničeno vreme gledalaca, kao i činjenicu da u posleratno vreme pozorišna trupa nije mogla biti brojna. „Nasilje nad Lukrecijom“ je dokument jedne epohe, dete svoga vremena. Moja predstava je nastala u skladu sa našim vremenom. Ima mnogo toga nesigurnog i nemirnog“, kaže gospodin Aleksandrov.
U Operi i teatru Madlenianum, gosti iz Rusije izvešće operu Volfganga Amadeusa Mocarta
„Otmica iz saraja“, takođe u režiji Jurija Aleksandrova.
IZVEŠTAJ SA KONFERENCIJE ZA NOVINARE ODRŽANE 13. NOVEMBRA U FOAJEU DRUGE GALERIJE NARODNOG POZORIŠTA
Jedno od najboljih muzičkih pozorišta u Rusiji, Državni kamerni muzički teatar „Opera Sankt Peterburga", ponovo je na turneji u Srbiji, u okviru koje će izvesti tragičnu operu „Nasilje nad Lukrecijom" Bendžamina Britna večeras i 14. novembra u Narodnom pozorištu i zatim „Otmicu iz saraja” Volfganga Amadeusa Mocarta 15. i 16. novembra na sceni Opere i teatra Madlenianum u Zemunu, najavljeno je danas na konferenciji za novinare u nacionalnom teatru.
Upravnica Narodnog pozorišta u Beogradu Ivana Vujić izrazila je zadovoljstvo što se u ovako teškom momentu za čitav svet odigrava gostovanje izuzetnih ruskih umetnika u Beogradu
„Reč je o malom umetničkom čudu koje je zaštićeno svim epidemiološkim merama. Sve je to za nas velika radost i iznenađenje u trenutku kada su sve vodeće pozorišne kuće Evrope i sveta zatvorene" kazala je Vujić i dodala da je Britn bio veliki, svetski priznati engleski kompozitor 20. veka.
„Zanimljivo je da je težište dobrog dela njegove karijere u scenskim delima bila tema - protest protiv nasilja i rata. Ipak, ovo delo sadrži mučnu dramu, i time, neko ko je protiv nasilja, mirotvorac, pacifista, ovde pripoveda o - nasilju" kazala je Vujić i dodala da je veoma zahvalna „vrhovnom mađioničaru" Juriju Aleksandrovu, osnivaču i stalnom umetničkom rukovodiocu teatra, nacionalnalnom umetniku Rusije Juriju Aleksandrovu koji je režirao obe predstave koje će publika imati prilike da vidi u Narodnom pozorištu i Madlenianumu.
Aleksandrov se zahvalio na gostoprimstvu i istakao da su svi članovi pozorišta iz Sankt Peterburga zdravi stigli u Beograd.
„Svi u našem pozorištu imaju obavezu da se testiraju jednom nedeljno. Za nas je to važno ne samo zbog gostovanja kao što je sada slučaj, već zbog normalnog funkcionisanja našeg teatra. Tako se najefikasnije štitimo od pandemije. Naše gostovanje se sa malim zakašnjenjem realizuje u Beogradu u čast 75 godina pobede nad fašizmom" kazao je Aleksandrov.
Andreja Rackov, generalni direktor Madlenianuma naglasio je složenost organizacije gostovanja ruskih umetnika u Beogradu u zahtevnim okolnostima koje potresaju svet.
„Ovaj program i gostovanje naših prijatelja iz Rusije su odlagani nekoliko puta i sada smo stigli na korak od realizacije vrednog umetničkog događaja koji čine raskošne predstave u Narodnom pozorištu i Madlenianumu. Zahvaljujem se Juriju Aleksandrovu koji je na izuzetan način odabrao obe predstave jer one nisu igrane u Beogradu duže od pola veka" kazao je Rackov i naglasio da će se izuzetna saradnja sa vrhunskim umetnicima iz Sankt Peterburga nastaviti i u godinama koje dolaze nakon pandemije.
Slične vesti
OPERA NARODNOG POZORIŠTA U BEOGRADU - PODELE ZA NOVEMBAR
OPERA NARODNOG POZORIŠTA U BEOGRADU - PODELE ZA NOVEMBAR
OPERA NARODNOG POZORIŠTA U BEOGRADU - PODELE ZA NOVEMBAR 2014.
22. NOVEMBAR - DAN NARODNOG POZORIŠTA U BEOGRADU
DAN NARODNOG POZORIŠTA U BEOGRADU, 22. NOVEMBAR
DAN NARODNOG POZORIŠTA U BEOGRADU, 22. NOVEMBAR
Otvorena vrata Narodnog pozorišta u Beogradu, subota 4. novembar
NA KONFERENCIJI ZA NOVINARE NAJAVLjENA PREMIJERA BALETA "PETAR PAN" ZA 10. NOVEMBAR