Dirigent Aleksandar Kojić, mecosopran Jelena Končar i sopran Sonja Šarić gostovali u Belinijevoj „Normi“


6 februar 2022

U operi Vinčenca Belinija „Norma“, izvedenoj 6. februara na Velikoj sceni, gostovali su dirigent Aleksandar Kojić, mecosopran Jelena Končar (Adalđiza) i sopran Sonja Šarić u naslovnoj roli. 

Ova nagrađivana umetnica, koja uspešnu karijeru gradi na operskim i koncertnim scenama širom Evrope, imala je dvostruki debi - prvi put je pevala u Narodnom pozorištu u Beogradu i, istovremeno, prvi put je nastupila u liku prvosveštenice Norme.

U toj predstavi, u postavci i scenografiji čuvenog italijanskog reditelja, umetnika svetske reputacije i karijere, Đankarla del Monaka, uloge su ostvarili i Janko Sinadinović (Polion), Dragoljub Bajić (Orovezo), Ivana Živadinović (Klotilda) i Slobodan Živković (Flavio).

U predstavi je učestvovao Orkestar i Hor Opere Narodnog pozorišta u Beogradu.

Koncertmajstor je bila Vesna Janssens, a šef Hora Đorđe Stanković.

Kostime su kreirale Stela del Monako i Katarina Grčić Nikolić.

Predstava je premijerno izvedena 10. juna 2017. godine. 

Libreto za ovu operu napisao je Feliče Romani, prema istoimenom tragičnom delu Aleksandra Sumea.

„Norma” se sastoji iz dva čina, od koji svaki ima po dve scene. Opisuje događaje u Galiji, tačnije, u svetom gaju i hramu boga Irminsula, u prvom veku nove ere, kada je Galija bila pod okupacijom Rimljana.

Više o predstavi „Norma“ možete pročitati OVDE

 

ALEKSANDAR KOJIĆ

Rođen u Novom Sadu 1984.

Posle završenih osnovnih i specijalističkih studija dirigovanja, na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, usavršavao se na majstorskim kursevima: Beograd (prof. Uroš Lajovic), Beč (prof. Mark Stringer), Majnc (prof. Ervin Ortner i Frider Bernius), Utreht (prof. Timoti Braun, Helmut Riling, Ton Kopman), Ravena (Rikardo Muti).

2009. dobija poziv za mesto stalnog dirigenta u Operi i Baletu Srpskog narodnog pozorišta(SNP) u Novom Sadu.

Pored standarnog operskog repertoara pažnju poklanja i novim operskim ostvarenjima.

Izvođenje opere Mileva, kompozitorke Aleksandre Vrebalov, nagrađeno je Godišnjom nagradom Srpskog narodnog pozorišta za najbolju opersku predstavu u 2012. godini. Francuska televizija ARTE snimila je izvođenje i emitovala ga šest meseci, nakon čega je ova produkcija ušla u prvih 15  koje je  ARTE televizija snimala tokom 2012.

Od avgusta 2012. do aprila 2014. bio je direktor Opere Srpskog narodnog pozorišta.

Povodom sto godina od rođenja Rudolfa Bručija (2017.) premijerno je izveo njegov balet Katarina Izmailova.

Sa ansablom Opere SNP u Novom Sadu, zapaženo je bilo izvođenje kantate Sergeja Prokofjeva «Aleksandar Nevski» kao i Gala koncert povodom 150. godišnjice rođenja Riharda Štrausa.

Sarađuje sa orkestrima u Srbiji i inostranstvu.

Operski i baletski repertoar: Verdi (Travijata, Trubadur, Aida, Simon Bokanegra, Nabuko, Rigoleto) Pučini (Boemi, Madam Baterflaj, Toska), Čajkovski (Pikova dama, Evgenije Onjegin), Mocart (Don Đovani), Doniceti (Ljubavni napitak, Pozorišne zgode i nezgode), Rosini (Seviljski berberin), Kalman (Kneginja čardaša), Britn (Okretaj zavrtnja), Gotovac (Ero s onoga svijeta), Bize (Karmen), Guno (Faust)Vrebalov (Mileva), Orf (Karmina burana), Bajić (Knez Ivo od Semberije), Đ. K. Menoti (Telefon), S. Barber (Partija bridža), P. Hindemit (Tamo i natrag), M. Teodorakis (Grk Zorba), P. Maskanji (Kavalerija rustikana), R. Bruči (balet Katarina Izmailova),Čajkovski (baleti Uspavana lepotica, Krcko oraščić, Labudovo jezero), Prokofjev (Romeo i Julija).

 

SONjA ŠARIĆ

Rođena je u Somboru.

Svoj glas školovala je na Univerzitetu za muziku i scenske umetnosti u Manhajmu, u klasi prof.Snežane Stamenković, gde je završila osnovne i master studije. Učestvovala je na brojnim takmičenjima republičkog i internacionalnog nivoa na kojima je osvojila veliki broj nagrada među kojima se ističu Gran Pri „Marija Kalas” u Atini 2017 godine, zatim austrijska “Musiktheaterpreis” u kategoriji za mlade umetnice 2019. godine za ulogu Leonore u Verdijevom „Trubaduru“. Godine 2021. osvojila je prvu nagradu i nagradu publike na 4. Internacionalnom pevačkom takmičenju Eva Marton.

Nakon završenih studija, u periodu od 2016. do 2019. godine Sonja je  član Operskog studija pri operi u Gracu . Tu je pored velikog broja manjih uloga  i koncerata veoma zapažena u mnogim većim ulogama svog faha poput Grofice u Mocartovoj „Le nozze di Figaro”, Leonore u Verdijevoj „Il Trovatore”, Madam Korteze u Rosinijevoj operi „Il viaggio a Reims”, Nedde u operi “Pajaci” Ruđera Leonkavala.

Uz aktivne nastupe u operi, Sonja Šarić neguje i lied i koncertni repertoar. Njega čine dela poput pesama Šuberta, Riharda Štrausa i Malera; Betovenove 9. Simfonije, Bahovog Božićnog oratorijuma i Verdijevog Rekvijema.

Od 2019. Sonja Šarić nastupa kao samostalna umetnica, gostujući u vodećim operskim centrima Evrope. Kao Gerhilde u Vagnerovoj operi Valkira nastupila je u kraljevskoj Concertgebouw u Amsterdamu gde je dirigovao maestro van Zweden, kao i  u Nacionalnoj operi u Parizu  pod dirigentskom palicom maestra Jordana. Njeni nastupi kao Leonora u Trubaduru oduševili su publiku u Operi u Lincu, Nacionalnom teatru u Manhajmu kao i u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu.

Na festivalu u Salcburgu 2020. godine pevala je u novoj produkciji Štrausove Elektre . Tokom 2019. godine uspešno je učestvovala na majstorskom kursu Tomasa Hampsona i Melanie Diener u Waiblingenu – Opernwerkstatt Waiblingen, koji je završen velikim koncertom sa Štutgartskom filharmonijom pod vođstvom maestra Etingera. Na takmičenju dramskih soprana  „Elizabeth Conell” u Sidneju u Australiji osvojila je drugu nagradu i nagradu publike. Iste godine bila je jedna od stipendista čuvene  Georg Šolti belkanto akademije. Debitovala je kao Aida u novoj produkciji Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu 2021. godine.

Svoj operski debi Šarić je imala u ulozi Grofice u „Figarovoj ženidbi“  2011. godine u Bambergu, a nekoliko godina kasnije, 2015 godine debitovala je kao Marija Stuarda u istoimenoj Donicetijevoj operi u Ostravi. Nastupala je na Uskršnjem festivalu u Baden Badenu u pratnji Berlinske filharmonije kojom je dirigovao maestro Ratle. Na takmičenju „Antonjin Dvoržak” u Karlovim Varima 2012. godine osvojila je prvu nagradu, nagradu publike i nagradu za njabolje izvođenje Mocartove kompozicije.

Na univerzitetskom takmičenu „Felix Mendelsson” u Berlinu 2014. dobitnica je treće nagrade, dok je 2015. na takmičenju „Aneliese Rothenberger” osvojila prvu nagradu. Sa samo dvadeset godina bila je dobitnik prve nagrade u mlađoj kategoriji na takmičenju „Feruccio Tagliavini” u Austriji 2010. godine, gde je osvojila i nagradu za najboljeg soprana celokupnog takmičenja. Tokom školovanja u Novom Sadu, u Gimnaziji „Svetozar Marković” i Muzičkoj školi „Isidor Bajić” osvojila je veliki broj nagrada i priznanja (Republičko takmičenje Beograd, takmičenje „Nikola Cvejić” u Rumi, „Bruna Špiler” u Herceg Novom), a dobitnik je i stipendije Fonda za unapređenje vokalne umetnosti „Melanija Bugarinović”.

 

JELENA KONČAR

Prvakinja opere Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu, jedna je od najistaknutijih operskih pevačica mlađe generacije u Srbiji. Diplomirala je na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, u klasi naše renomirane operske umetnice, prof. Radmile Bakočević.

Dobitnica je stipendija iz Fonda Melanije Bugarinović za perspektivnog mladog pevača, Anite Mezetove za najuspešnijeg diplomiranog studenta na katedri za solo pevanje kao i stipendije iz fonda Biserke Cvejić za najvišu prosečnu ocenu tokom studija.

Na operskoj sceni debitovala je još kao student. Od tada je ostvarila mnoge uloge u operama: Rosina (Seviljski berberin), Pepeljuga (Pepeljuga), Karmen (Karmen), Amneris (Aida), Adalđiza (Norma), Romeo (I Capuleti e i Montecchi),Jovanka Orleanka (Jovanka Orleanka), Elvira (Don Giovanni), Dorabella (Cosi fan tutte), Silva (Die Csardasfursin),Suzuki (Madam Baterflaj), Polina (Pikova dama), Nicklausse ( Hofmanove priče), Fenena (Nabucco) Madalena (Rigoleto), Flora (Travijata), Lola (Cavaleria rusticana).

Njena internacionalna karijera počela je kada je dobila stipendiju CEE Muzikteatra iz Beča. U njihovoj produkciji Figarove ženidbe (Marselina) je gostovala u Nacionalnom teatru u Bukureštu i Temišvaru. U Narodnom gledališču u Mariboru je debitovala sa ulogom Rozine u Seviljskom berberinu i tokom sezone nastupa kao gostujući solista. Tokom dve sezone  (2010/11 i 2011/12) nastupala je u operi Karmen na Segedinskom letnjem festivalu na otvorenom. Od 2009. do 2011. godine pohađala je specijalističke studije na Konzervatorijumu u Gracu, odsek za operu u klasi prof. Joane Borovske-Isser.

Godine 2012. nastupala je u operi Don Đovani (Elvira) u brojnim teatrima širom Nemačke kao gost ansambla Opera Nationala Timisoara. Pohađala je brojne master klasove od kojih se posebno izdvajaju master klas sa Ileanom Kotrubaš, Bernd Vajklom i Šahimardanom Abilovim. Kao zapažen polaznik master klasa sa Šahimardanom Abilovim, dobija poziv za jednomesečno usavršavanje na Nacionalnom konzervatorujumu „Kurmangazi“ u Alma-Ati, Kazahstan.

Tokom usavršavanja održala je resital na Nacionalnom konzervatorijumu (Alma –Ata), kao i koncert sa Pavlodarskom filharmonijom (Pavlodar). Na operskom takmičenju Armel u Segedinu (Mađarska) osvojila je nagradu za najboljeg ženskog izvođača za 2013. godinu tumačeći ulogu gospođice N. N. (Posljednji ljetni cvijet - Z. Juranić). Kao pobednica na ovom festivalu učestvovala je na Novogodišnjem koncertu u Viktorija holu u Ženevi (Švajcarska). U februaru 2015. godine je debitovala u ulozi Karmen u Državnom teatru opere i baleta Krasnojarsk, Rusija. U istoj ulozi je nastupala u Državnom teatru opere i baleta u Alma-Ati, Kazahstan, otvorivši sezonu 2015/2016. Nakon 14. uspešnih sezona, velikog profesionalnog napretka i brojnih zapaženih nastupa van granica naše zemlje, dobila je status prvakinje Opere Srpskog narodnog pozorišta. Pored operskog izrazito neguje koncertno i oratorijumsko pevanje.

Održavala je koncerte po zemlji i inostranstvu izvodeći dela Baha, Mocarta, Hajdna, Vivaldija, Bruknera, Betovena... Izvodila je cikluse pesama kompozitora Šumana, Šuberta, Čajkovskog, Rahmanjinova, Ravela, Debisija, Forea, De Falje, Obradorsa, Bramsa... Nastupala je sa najboljim ansamblima u zemlji kao što su Beogradska filharmonija, Simfonijski orkestar RTS-a, Gudačima Sv. Đorđa, Ars Operom i mnogim drugim kamernim ansamblima. Sarađivala je sa dirigentima kao što su Mladen Jagušt, Uroš Lajovic, Imre Toplak, Željka Milanović, Aleksandar Kojić, Zoran Juranić (Hrvatska), Jon Janku (Rumunija), David Crescenzi (Italija), Simon Robinson (Slovenija), Mihaela Silvia Rosca (Rumunija), Gergely Kesselyak (Mađarska), Bolat Rahimžanov (Kazahstan), Gianluca Marcano (Italija), Gianluca Martinenghi (Italija), Andrea Solinas (Italija), Dian Čobanov (Bugarska)...

Pretraga