Диригент Александар Којић, мецосопран Јелена Кончар и сопран Соња Шарић гостовали у Белинијевој „Норми“
6 фебруар 2022
У опери Винченца Белинија „Норма“, изведеној 6. фебруара на Великој сцени, гостовали су диригент Александар Којић, мецосопран Јелена Кончар (Адалђиза) и сопран Соња Шарић у насловној роли.
Ова награђивана уметница, која успешну каријеру гради на оперским и концертним сценама широм Европе, имала је двоструки деби - први пут је певала у Народном позоришту у Београду и, истовремено, први пут је наступила у лику првосвештенице Норме.
У тој представи, у поставци и сценографији чувеног италијанског редитеља, уметника светске репутације и каријере, Ђанкарла дел Монака, улоге су остварили и Јанко Синадиновић (Полион), Драгољуб Бајић (Оровезо), Ивана Живадиновић (Клотилда) и Слободан Живковић (Флавио).
У представи је учествовао Оркестар и Хор Опере Народног позоришта у Београду.
Концертмајстор је била Весна Јанссенс, а шеф Хора Ђорђе Станковић.
Костиме су креирале Стела дел Монако и Катарина Грчић Николић.
Представа је премијерно изведена 10. јуна 2017. године.
Либрето за ову оперу написао је Феличе Романи, према истоименом трагичном делу Александра Сумеа.
„Норма” се састоји из два чина, од који сваки има по две сцене. Описује догађаје у Галији, тачније, у светом гају и храму бога Ирминсула, у првом веку нове ере, када је Галија била под окупацијом Римљана.
Више о представи „Норма“ можете прочитати ОВДЕ
АЛЕКСАНДАР КОЈИЋ
Рођен у Новом Саду 1984.
После завршених основних и специјалистичких студија дириговања, на Факултету музичке уметности у Београду, усавршавао се на мајсторским курсевима: Београд (проф. Урош Лајовиц), Беч (проф. Марк Стрингер), Мајнц (проф. Ервин Ортнер и Фридер Берниус), Утрехт (проф. Тимоти Браун, Хелмут Рилинг, Тон Копман), Равена (Рикардо Мути).
2009. добија позив за место сталног диригента у Опери и Балету Српског народног позоришта(СНП) у Новом Саду.
Поред стандарног оперског репeртоара пажњу поклања и новим оперским остварењима.
Извођење опере Милева, композиторке Александре Вребалов, награђено је Годишњом наградом Српског народног позоришта за најбољу оперску представу у 2012. години. Француска телевизија ARTE снимила је извођење и емитовала га шест месеци, након чега је ова продукција ушла у првих 15 које је ARTE телевизија снимала током 2012.
Од августа 2012. до априла 2014. био је директор Опере Српског народног позоришта.
Поводом сто година од рођења Рудолфа Бручија (2017.) премијерно је извео његов балет Катарина Измаилова.
Са ансаблом Опере СНП у Новом Саду, запажено је било извођење кантате Сергеја Прокофјева «Александар Невски» као и Гала концерт поводом 150. годишњице рођења Рихарда Штрауса.
Сарађује са оркестрима у Србији и иностранству.
Оперски и балетски репертоар: Верди (Травијата, Трубадур, Аида, Симон Боканегра, Набуко, Риголето) Пучини (Боеми, Мадам Батерфлај, Тоска), Чајковски (Пикова дама, Евгеније Оњегин), Моцарт (Дон Ђовани), Доницети (Љубавни напитак, Позоришне згоде и незгоде), Росини (Севиљски берберин), Калман (Кнегиња чардаша), Бритн (Окретај завртња), Готовац (Еро с онога свијета), Бизе (Кармен), Гуно (Фауст)Вребалов (Милева), Oрф (Кармина бурана), Бајић (Кнез Иво од Семберије), Ђ. К. Меноти (Телефон), С. Барбер (Партија бриџа), П. Хиндемит (Тамо и натраг), М. Теодоракис (Грк Зорба), П. Маскањи (Кавалерија рустикана), Р. Бручи (балет Катарина Измаилова),Чајковски (балети Успавана лепотица, Крцко орашчић, Лабудово језеро), Прокофјев (Ромео и Јулија).
СОЊА ШАРИЋ
Рођена је у Сомбору.
Свој глас школовала је на Универзитету за музику и сценске уметности у Манхајму, у класи проф.Снежане Стаменковић, где је завршила основне и мастер студије. Учествовала је на бројним такмичењима републичког и интернационалног нивоа на којима је освојила велики број награда међу којима се истичу Гран При „Марија Kалас” у Атини 2017 године, затим аустријска “Musiktheaterpreis” у категорији за младе уметнице 2019. године за улогу Леоноре у Вердијевом „Трубадуру“. Године 2021. освојила је прву награду и награду публике на 4. Интернационалном певачком такмичењу Ева Мартон.
Након завршених студија, у периоду од 2016. до 2019. године Соња је члан Оперског студија при опери у Грацу . Ту је поред великог броја мањих улога и концерата веома запажена у многим већим улогама свог фаха попут Грофице у Моцартовој „Le nozze di Figaro”, Леоноре у Вердијевој „Il Trovatore”, Мадам Kортезе у Росинијевој опери „Il viaggio a Reims”, Недде у опери “Пајаци” Руђера Леонкавала.
Уз активне наступе у опери, Соња Шарић негује и lied и концертни репертоар. Њега чине дела попут песама Шуберта, Рихарда Штрауса и Малера; Бетовенове 9. Симфоније, Баховог Божићног ораторијума и Вердијевог Реквијема.
Од 2019. Соња Шарић наступа као самостална уметница, гостујући у водећим оперским центрима Европе. Kао Герхилде у Вагнеровој опери Валкира наступила је у краљевској Concertgebouw у Амстердаму где је дириговао маестро van Zweden, као и у Националној опери у Паризу под диригентском палицом маестра Јордана. Њени наступи као Леонора у Трубадуру одушевили су публику у Опери у Линцу, Националном театру у Манхајму као и у Хрватском народном казалишту у Загребу.
На фестивалу у Салцбургу 2020. године певала је у новој продукцији Штраусове Електре . Током 2019. године успешно је учествовала на мајсторском курсу Томаса Хампсона и Мелание Диенер у Waiblingenu – Opernwerkstatt Waiblingen, који је завршен великим концертом са Штутгартском филхармонијом под вођством маестра Етингера. На такмичењу драмских сопрана „Elizabeth Conell” у Сиднеју у Аустралији освојила је другу награду и награду публике. Исте године била је једна од стипендиста чувене Георг Шолти белканто академије. Дебитовала је као Аида у новој продукцији Српског народног позоришта у Новом Саду 2021. године.
Свој оперски деби Шарић је имала у улози Грофице у „Фигаровој женидби“ 2011. године у Бамбергу, а неколико година касније, 2015 године дебитовала је као Марија Стуарда у истоименој Доницетијевој опери у Острави. Наступала је на Ускршњем фестивалу у Баден Бадену у пратњи Берлинске филхармоније којом је дириговао маестро Ратле. На такмичењу „Антоњин Дворжак” у Kарловим Варима 2012. године освојила је прву награду, награду публике и награду за њабоље извођење Моцартове композиције.
На универзитетском такмичену „Felix Mendelsson” у Берлину 2014. добитница је треће награде, док је 2015. на такмичењу „Aneliese Rothenberger” освојила прву награду. Са само двадесет година била је добитник прве награде у млађој категорији на такмичењу „Feruccio Tagliavini” у Аустрији 2010. године, где је освојила и награду за најбољег сопрана целокупног такмичења. Током школовања у Новом Саду, у Гимназији „Светозар Марковић” и Музичкој школи „Исидор Бајић” освојила је велики број награда и признања (Републичко такмичење Београд, такмичење „Никола Цвејић” у Руми, „Бруна Шпилер” у Херцег Новом), а добитник је и стипендије Фонда за унапређење вокалне уметности „Меланија Бугариновић”.
ЈЕЛЕНА KОНЧАР
Првакиња опере Српског народног позоришта у Новом Саду, једна је од најистакнутијих оперских певачица млађе генерације у Србији. Дипломирала је на Факултету музичке уметности у Београду, у класи наше реномиране оперске уметнице, проф. Радмиле Бакочевић.
Добитница је стипендија из Фонда Меланије Бугариновић за перспективног младог певача, Аните Мезетове за најуспешнијег дипломираног студента на катедри за соло певање као и стипендије из фонда Бисерке Цвејић за највишу просечну оцену током студија.
На оперској сцени дебитовала је још као студент. Од тада је остварила многе улоге у операма: Росина (Севиљски берберин), Пепељуга (Пепељуга), Kармен (Kармен), Амнерис (Аида), Адалђиза (Норма), Ромео (I Capuleti e i Montecchi),Јованка Орлеанка (Јованка Орлеанка), Елвира (Don Giovanni), Dorabella (Cosi fan tutte), Силва (Die Csardasfursin),Сузуки (Мадам Батерфлај), Полина (Пикова дама), Nicklausse ( Хофманове приче), Фенена (Nabucco) Мадалена (Риголето), Флора (Травијата), Лола (Cavaleria rusticana).
Њена интернационална каријера почела је када је добила стипендију CEE Muzikteatra из Беча. У њиховој продукцији Фигарове женидбе (Марселина) је гостовала у Националном театру у Букурешту и Темишвару. У Народном гледалишчу у Марибору је дебитовала са улогом Розине у Севиљском берберину и током сезоне наступа као гостујући солиста. Током две сезоне (2010/11 и 2011/12) наступала је у опери Kармен на Сегединском летњем фестивалу на отвореном. Од 2009. до 2011. године похађала је специјалистичке студије на Kонзерваторијуму у Грацу, одсек за оперу у класи проф. Joane Borovske-Isser.
Године 2012. наступала је у опери Дон Ђовани (Елвира) у бројним театрима широм Немачке као гост ансамбла Opera Nationala Timisoara. Похађала је бројне мастер класове од којих се посебно издвајају мастер клас са Илеаном Kотрубаш, Бернд Вајклом и Шахимарданом Абиловим. Kао запажен полазник мастер класа са Шахимарданом Абиловим, добија позив за једномесечно усавршавање на Националном конзерваторујуму „Kурмангази“ у Алма-Ати, Kазахстан.
Током усавршавања одржала је реситал на Националном конзерваторијуму (Алма –Ата), као и концерт са Павлодарском филхармонијом (Павлодар). На оперском такмичењу Армел у Сегедину (Мађарска) освојила је награду за најбољег женског извођача за 2013. годину тумачећи улогу госпођице Н. Н. (Посљедњи љетни цвијет - З. Јуранић). Kао победница на овом фестивалу учествовала је на Новогодишњем концерту у Викторија холу у Женеви (Швајцарска). У фебруару 2015. године је дебитовала у улози Kармен у Државном театру опере и балета Kраснојарск, Русија. У истој улози је наступала у Државном театру опере и балета у Алма-Ати, Kазахстан, отворивши сезону 2015/2016. Након 14. успешних сезона, великог професионалног напретка и бројних запажених наступа ван граница наше земље, добила је статус првакиње Опере Српског народног позоришта. Поред оперског изразито негује концертно и ораторијумско певање.
Одржавала је концерте по земљи и иностранству изводећи дела Баха, Моцарта, Хајдна, Вивалдија, Брукнера, Бетовена... Изводила је циклусе песама композитора Шумана, Шуберта, Чајковског, Рахмањинова, Равела, Дебисија, Фореа, Де Фаље, Обрадорса, Брамса... Наступала је са најбољим ансамблима у земљи као што су Београдска филхармонија, Симфонијски оркестар РТС-а, Гудачима Св. Ђорђа, Арс Опером и многим другим камерним ансамблима. Сарађивала је са диригентима као што су Младен Јагушт, Урош Лајовиц, Имре Топлак, Жељка Милановић, Александар Kојић, Зоран Јуранић (Хрватска), Јон Јанку (Румунија), David Crescenzi (Италија), Симон Робинсон (Словенија), Mihaela Silvia Rosca (Румунија), Gergely Kesselyak (Мађарска), Болат Рахимжанов (Kазахстан), Gianluca Marcano (Италија), Gianluca Martinenghi (Италија), Андреа Солинас (Италија), Диан Чобанов (Бугарска)...
Сличне вести
Мецосопран Александра Ангелов премијерно наступила у улози Адалђизе у Белинијевој "Норми"
МЕЦОСОПРАН ЈЕЛЕНА КОНЧАР 6. МАРТА ГОСТУЈЕ У ОПЕРИ "СЕВИЉСКИ БЕРБЕРИН"
ДИРИГЕНТ МАРКО БОНС И СОПРАН МАРИЈА ПАПАЈОАНУ ГОСТОВАЛИ У "МАДАМ БАТЕРФЛАЈ"
СОПРАН МАРИЈА ПАПАЈОАНУ И ДИРИГЕНТ ЛОРЕНЦО КОЛАДОНАТО ГОСТОВАЛИ У ОПЕРИ "МАДАМ БАТЕРФЛАЈ"
Диригент Ејуб Гулијев и сопран Афаг Абасова из Азербејџана, после „Боема“, гостовали и у „Трубадуру“
ЈЕЛЕНА ВЛАХОВИЋ И АЛЕКСАНДАР СТАМАТОВИЋ ГОСТОВАЛИ У СРПСКОЈ АМБАСАДИ У КОПЕНХАГЕНУ
Сопран Јелена Радовановић и мецосопран Александра Ангелов, први пут наступиле у Вердијевој „Аиди"