Aleksandra Stamenković
Muzičko obrazovanje započela je sa šest godina na odseku za violinu u Muzičkoj školi “Mokranjac”. Po završetku niže muzičke škole upisuje solo pevanje u istoj školi u klasi prof. Anđelke Obradović, gde stiče niže i srednje muzičko obrazovanje. Po završetku srednje škole odlazi u Ameriku na usavršavanje kod prof. Shirley B. White sa kojom ostvaruje dugogodišnju saradnju. Na Fakultetu muzičke umetnosti diplomirala je i magistrirala sa najvišom ocenom (deset) u klasi prof. Radmile Smiljanić.
Godine 1992. dobila je diplomu za učestvovanje na Majskim operskim večerima za mlade operske nade.
Godine 1995. i 1997. bila je dobitnik Nagrade Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu iz Fonda Jelene Mihailović za najbolje postignute rezultate u toku studija, a 1998. god. dobila je nagradu iz Fonda Danice Mastilović kao najbolji i najperspektivniji student na odseku za solo pevanje.
Godine 1994. kao solista sa Ženskim horom Barili iz Požarevca učestvovala je na takmičenju u Debrecinu gde su osvojili specijalnu nagradu.
Godine 1997. na takmičenju „Obzorja na Tisi“ osvojila je nagradu za najbolje izvedenu kompoziciju - solo pesmu Josifa Marinkovića.
Od 1997. do 2011. učestvovala je u dramskoj predstavi Master klas Marije Kalas sa Jelisavetom Sekom Sablić u glavnoj ulozi. Predstava je odigrana više od 150 puta širom zemlje i inostranstva (Slovenija, Hrvatska, Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Makedonija, Švajcarska) i osvojila je brojne nagrade i priznanja.
Godine 1996. godine Aleksandra Stamenković dobija mesto demonstratora na Katedri za solo pevanje u klasi prof. Radmile Smiljanić na FMU, a 1997-2009. godine mesto asistenta i kasnije docenta na ALU. Solista je Beogradske opere u Narodnom pozorištu od 1994. godine i Kamerne opere Madlenijanum od 1997. godine, gde je ostvarila brojne glavne uloge: Carolina (Matrimonio segreto), Marica (Ivica i Marica), Pamina (Čarobna frula), Lauretta (Gianni Schicchi), Zerlina i Donna Elvira (Don Giovanni), Oskar (Ballo in maschera), Sofi (Werther), Mimi (La Boheme), Suor Angelica (Suor Angelica), Nedda (Pagliacci), Micaela (Carmen), Countess Almaviva (Le nozze di Figaro)…
Pored svog angažmana u operi održala je niz solističkih koncerta u zemlji i inostranstvu (Amerika, Španija, Mađarska). Pevala je solističke partije u vokalno instrumentalnim delima: G. B. Pergolesi - “Stabat Mater“, A. Vivaldi - “Gloria“, G. Faure - “Requiem“. Sarađivala je sa istaknutim dirigentima: Jovan Šajnović, Angel Šurev, Alberto Veronesi, Marco Boemi, Mladen Jagušt, Bojan Suđić, Dejan Savić, Ana Zorana Brajović…
Javna Pohvala za rezultate u radu od izuzetnog i posebnog značaja za uspešnu aktivnost Narodnog pozorišta u Beogradu za sezonu 2019/2020
Osnovni podaci
Solistkinja I (SOPRAN)
Ansambl: Opera
Status: stalna članica
Uloge u aktuelnom repertoaru Narodnog pozorišta:
• Đaneta („Ljubavni napitak“)
• Sofija („Verter“)
• Cerlina/ Dona Elvira („Don Đovani“)
• Mikaela („Karmen“)
• Grofica („Figarova ženidba“)
• Neda („Pajaci“)
• Pamina („Magična frula“)
• Mimi („Boemi“)
• Sestra Anđelika („Sestra Anđelika“)
• Madalena de Koanji („Andre Šenije“)
• Liu („Turandot“)