Александра Стаменковић
Музичко образовање започела је са шест година на одсеку за виолину у Музичкој школи “Мокрањац”. По завршетку ниже музичке школе уписује соло певање у истој школи у класи проф. Анђелке Обрадовић, где стиче ниже и средње музичко образовање. По завршетку средње школе одлази у Америку на усавршавање код проф. Shirley B. White са којом остварује дугогодишњу сарадњу. На Факултету музичке уметности дипломирала је и магистрирала са највишом оценом (десет) у класи проф. Радмиле Смиљанић.
Године 1992. добила је диплому за учествовање на Мајским оперским вечерима за младе оперске наде.
Године 1995. и 1997. била је добитник Награде Факултета музичке уметности у Београду из Фонда Јелене Михаиловић за најбоље постигнуте резултате у току студија, а 1998. год. добила је награду из Фонда Данице Мастиловић као најбољи и најперспективнији студент на одсеку за соло певање.
Године 1994. као солиста са Женским хором Барили из Пожаревца учествовала је на такмичењу у Дебрецину где су освојили специјалну награду.
Године 1997. на такмичењу „Обзорја на Тиси“ освојила је награду за најбоље изведену композицију - соло песму Јосифа Маринковића.
Од 1997. до 2011. учествовала је у драмској представи Мастер клас Марије Kалас са Јелисаветом Секом Саблић у главној улози. Представа је одиграна више од 150 пута широм земље и иностранства (Словенија, Хрватска, Босна и Херцеговина, Црна Гора, Македонија, Швајцарска) и освојила је бројне награде и признања.
Године 1996. године Александра Стаменковић добија место демонстратора на Kатедри за соло певање у класи проф. Радмиле Смиљанић на ФМУ, а 1997-2009. године место асистента и касније доцента на АЛУ. Солиста је Београдске опере у Народном позоришту од 1994. године и Kамерне опере Мадленијанум од 1997. године, где је остварила бројне главне улоге: Carolina (Matrimonio segreto), Марица (Ивица и Марица), Памина (Чаробна фрула), Lauretta (Gianni Schicchi), Zerlina i Donna Elvira (Don Giovanni), Oskar (Ballo in maschera), Sofi (Werther), Mimi (La Boheme), Suor Angelica (Suor Angelica), Nedda (Pagliacci), Micaela (Carmen), Countess Almaviva (Le nozze di Figaro)…
Поред свог ангажмана у опери одржала је низ солистичких концерта у земљи и иностранству (Америка, Шпанија, Мађарска). Певала је солистичке партије у вокално инструменталним делима: Г. Б. Перголеси - “Стабат Матер“, А. Вивалди - “Глориа“, Г. Фауре - “Requiem“. Сарађивала је са истакнутим диригентима: Јован Шајновић, Ангел Шурев, Алберто Веронеси, Marco Boemi, Младен Јагушт, Бојан Суђић, Дејан Савић, Ана Зорана Брајовић…
Јавна Похвала за резултате у раду од изузетног и посебног значаја за успешну активност Народног позоришта у Београду за сезону 2019/2020
Основни подаци
Солисткиња I (СОПРАН)
Ансамбл: Опера
Статус: стална чланица
Улоге у актуелном репертоару Народног позоришта:
• Ђанета („Љубавни напитак“)
• Софија („Вертер“)
• Церлина/ Дона Елвира („Дон Ђовани“)
• Микаела („Кармен“)
• Грофица („Фигарова женидба“)
• Неда („Пајаци“)
• Памина („Магична фрула“)
• Мими („Боеми“)
• Сестра Анђелика („Сестра Анђелика“)
• Мадалена де Коањи („Андре Шеније“)
• Лиу („Турандот“)