Bolivud
mjuzikl po tekstu Maje Pelević na muziku Anje Đorđević
REČ AUTORKE
Život stanovnika malog grada na granici, prekida iznenadna vest: dolazak velikog bolivudskog producenta koji hoće da kupi malu fabriku, u njoj napravi veliki bolivudski studio i otvori nova radna mesta, što u malom gradu nije pojava česta. Ta iznenadna vest, uzbudila je glumce iz pozorišta koji su odlučili da producentu naprave priredbu i time povećaju šanse da dobiju uloge u budućem bolivudskom spektaklu. Grad je opet ujedinila zajednička ideja i kolektivni entuzijazam, ali život ko život - pun je neočekivanih obrta. Kroz bajkovitu utopiju o dolasku Bolivuda u naše krajeve, pokušali smo da ispričamo priču o svima nama i na šta smo sve spremni kada nam se nudi bolja budućnost. Dolazak Bolivuda tako postaje povod za priču o krahu industrije, ksenofobiji, divljoj privatizaciji, lažnim svetovima, a sve to kroz pesmu i igru pod sloganom „leba ako nemaju, dajte im kolače”. Tako Bolivud, kao industrija zabave i sreće, postaje mesto eskapizma i povod za udruživanje, solidarnost i slogu, vrednosti koje smo zaboravili u ovom postkomunističkom, tranzicionom, apsurdnom vremenu u kome živimo. Isto tako, prinuđeni da zaboravimo svoju prošlost i da prihvatimo sve što nam se nudi dovodi nas do jedne infantilne pozicije iz koje je jako teško izaći. O tom fenomenu lepo piše Boris Buden u knjizi Zona prelaska.
O kraju postkomunizma : U čudnovatom svetu postkomunizma, demokratija je istovremeno i cilj kojem se teži i izgubljeni objekat. Tako se 'deci komunizma' pogled u bolju budućnost otvara još samo iz nekakve melanholične perspektive.(…) U postkomunizmu pitanje budućnosti slovi kao pitanje na koje je odgovor već dat. Ali ni pitanje prošlosti više nema smisla. Od 'dece komunizma' ne očekuje se da imaju sazrelu svest o komunističkoj prošlosti. Upravo stoga su pretvorena u decu da se ne bi mogla sećati prošlosti.
MAJA PELEVIĆ
Rođena je 1981 godine u Beogradu. Diplomirala je na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu 2005 godine i doktorirala na Interdisciplinarnim studijama na Univerzitetu Umetnosti u Beogradu 2012 godine. Članica je projekta Nova drama. Izvedene drame: ESCape, Ler, Budite Lejdi na jedan dan, Beograd-Berlin, Pomorandžina kora, Ja ili neko drugi, Skočiđevojka, Hamlet Hamlet eurotrash (sa Filipom Vujoševićem), Fake Porno i Fakebook (grupa autora), Možda smo mi Miki Maus, Čudne ljubavi, Posledice, Potpuno skraćena istorija Srbije (sa Slobodanom Obradovićem) i Nevidljiva. Drame su joj prevedene na engleski, francuski, nemački, ruski, norveški, poljski, slovački, češki, mađarski, bugarski, slovenački i ukrajinski jezik i objavljene su u brojnim savremenim domaćim i inostranim antologijama. Radila je kao dramaturškinja na preko 20 predstava, dramatizovala nekoliko romana i napisala songove za četiri mjuzikla. Sa Milanom Markovićem je 2012 godine uradila projekat Oni žive – u potrazi za nultim tekstom. Napisala je, režirala i izvela u Bitef teatru dramu Posledice (2013), a 2015 godine režirala je Moje nagrade Tomasa Bernharda u Narodnom pozorištu u Beogradu. Zajedno sa Olgom Dimitrijević uradila je predstavu Sloboda je najskuplja kapitalistička reč (2016).
Dobitnica je nagrada: „Borislav Mihajlović Mihiz“ za dramsko stvaralaštvo, „Slobodan Selenić“ za najbolju diplomsku dramu. Na konkursu Sterijinog pozorja nagrađena je za originalni dramski tekst Možda smo mi Miki Maus, a sterijinu nagradu dobila je i za najbolji dramski tekst Pomorandžina kora. Među nagradama treba izdvojiti i Nagradu dobijenu na konkursu UNIMA centra Srbije za najbolji originalni tekst Nevidljiva za lutkarsko pozorište. Živi i radi u Beogradu i Bečićima.
ANjA ĐORĐEVIĆ
Rođena je u Beogradu 1970 godine. Magistrirala je na Fakultetu muzičke umetnosti u klasama prof. Vlastimira Trajkovića i prof. Zorana Erića. Opus Anje Đorđević sadrži, žanrovski i formalno, veoma različita dela, od male pesme do opere, od simfonije do muzike za decu, od world music do elektronskog eksperimenta. Autorka je muzike za veliki broj pozorišnih predstava; učestvovala je u više od četrdeset produkcija različitog teatarskog izraza u Srbiji i inostranstvu. Aktivna je i kao vokalna performerka. Izbor dela:
Muzičko scenska dela: opera Narcis i Eho, scenska kantata „Atlas“, muzičko-scensko delo Tesla-totalna refleksija, mjuzikl za decu Čudne ljubavi, multimedijalna predstava Classifieds/Operrra je ženskog roda, eksperimentalno delo Canzone distorte…
Dela za orkestar: Otmica Evrope, Radost ponovnog susreta. Predstave savremenog plesnog izraza: Lift, Selferase, Paranoia chic, Sensecapes, Myriads of Worlds... Dobitnica je nagrada: „Stevan Mokranjac“, „Božidar Valtrović“ i „Vitomir Bogić“.
IGOR KORUGA je samostalni umetnik u oblasti izvođačkih umetnosti (ples i koreografija). Član je organizacije Stanica – Servis za savremeni ples u Beogradu, Udruženja baletskih umetnika Srbije (UBUS) i regionalne mreže za ples - Nomad Dance Academy. Kao koreograf, dramaturg, izvođač i pedagog sarađivao je sa različitim umetnicima, umetničkim organizacijama, institucijama i mrežama u Evropi. Kroz Stanicu učestvuje u kolektivnom osmišljavanju i realizovanju umetničkih i edukativnih programa. Autor je plesnih predstava kao što su: Nema nade (2017), Samo moje (2016), Na traci (2014), Expose (2013). Član je regionalnog tima za arhiviranje izvođačkih umetnosti na Balkanu. Igor je diplomirao etnologiju i antropologiju na Filozofskom fakultetu u Beogradu, i na odseku Solo/Dance/Authorship na Univerzitetu umetnosti u Berlinu. Bio je stipendista plesnih programa Nomad Dance Academy, DanceWeb, kao i Kancelarije gradonačelnika Berlina. Dobitnik je nagrada Festivala koreografskih minijatura, Infant festivala, kao i godišnjih nagrada Evropske asocijacije za obrazovanje mladih i Nacionalne organizacije za retke bolesti.
IGOR VASILjEV
Igor Vasiljev, rođen je 1973. godine u Puli. Diplomirao je scenografiju na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu. Potpisuje više od sedamdeset realizovanih scenografija u regionu: MGL i SMG Ljubljana, ZKM i HNK Zagreb, INK Pula, GKL, GKM i HNK Split, HNK „Ivan Pl. Zajc“ Rijeka, KMD Dubrovnik, Hercegnovskom pozorištu. I u nekoliko evropskih teatara kao što su: Lyric Theatre Belfast, Sherman Cymru Theatre Cardiff, Volcano Theatre (Velika Britanija), Aarhus Teater, Aber Dabei i Katapult (Danska), Taschenoper Festival (Austrija), U Srbiji je kreator scenografija u JDP-u Beograd, Narodnom pozorištu u Beogradu, Ateljeu 212, Beogradskom dramskom pozorištu, Bitef Teatru, Malom pozorištu „Duško Radović“, Zvezdara teatru, Madlenijanumu, Belefu, Pozorištu „Boško Buha“, Jugokoncertu, Narodnom pozorištu Užice, Narodnom pozorištu Sombor, Narodnom pozorištu „Toša Jovanović“ Zrenjanin, Cinema Rex-u. Scenografije za predstave Uncle Vanya i U znaku vage objavljene su u knjizi Spectacular! Stage Design 2015 godine. Dobitnik je nagrada za najbolju scenografiju festivala Assitej u Čakovcu i Naj, naj, naj festivala u Zagrebu 2015. i 2018, te godišnje nagrade odeljenja za scenografiju i kostim ULUPUDS-a za 2011. godinu, Takođe, dobitnik je i priznanja za dizajn scene na YUSTAT-ovom Bijenalu scenskog dizajna i godišnje nagrade za scenografiju Malog pozorišta „Duško Radović“. Učestvovao je na Praškom kvadrijenalu scenografije i kostimografije, PQ99.
MARINA VUKASOVIĆ MEDENICA
Diplomirala je na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu, 1984. godine. Zvanje magistra umetnosti iz oblasti kostimografije stekla je 2001. godine. Kostimografijom se bavi u pozorišnoj, filmskoj, televizijskoj i marketinškoj produkciji, kao i u istraživačkom radu. Izlaže radove samostalno i grupno, a bavi se i pedagoškim aktivnostima. Potpisuje kostimografiju za petnaest igranih filmova sa rediteljima među kojima su: Dušan Makavejev, Slobodan Šijan, Darko Bajić, Srđan Dragojević, Miloš Radović, Goran Paskaljević…Neki od reditelja sa kojima je sarađivala u radu na dramskim predstavama i operama su: Nikita Milivojević, Egon Savin, Nebojša Bradić, Jagoš Marković, Božidar Đurović, Jirži Mencl, Džon Ramster, Dušan Kovačević, Snežana Trišić, Milan Nešković…
Dobitnica je više godišnjih nagrada ULUPUDS-a: za kostimografiju u filmu Sveti Georgije ubiva aždahu, za kolekciju „Đerdan i smilje”, za samostalnu izložbu „Zubun” u Etnografskom muzeju, za kostimografiju predstave Henri VI Narodnog pozorišta u Beogradu. Dobitnica je i više nagrada za kostimografiju u igranim filmovima kao i na pozorišnim festivalima u zemlji i inostranstvu. Članica je ULUPUDS-a, u statusu istaknutog umetnika i dobitnica je Nagrade za životno delo.
Premijerno izvođenje
Premijera 25. maj 2018/Scena „Raša Plaović“
Rediteljka Maja Pelević
Kompozitorka Anja Đorđević
Koreograf Igor Koruga
Scenograf Igor Vasiljev
Kostimografkinja Marina Vukasović Medenica
Asistentkinja scenografa Isidora Spasić
Asistentkinja kostimografa Aleksandra Pecić
Izvršna producentkinja Ivana Nenadović
Organizatorka Jasmina Urošević
Inspicijent Miloš Obrenović
Suflerka Anja Gavrilović
Premijerna podela:
Miloš Đorđević
Jelena Đokić
Danijela Ugrenović
Suzana Lukić
Pavle Jerinić
Bojana Đurašković
Muzičari:
Nevena Pejčić, klaviola
Aleksandar Solunac, truba
Danilo Tirnanić, bubanj
Asistentkinja organizatora na praksi Marija Kovačević
Dizajner svetla Milan Kolarević
Majstor maske Marko Dukić
Majstor pozornice Zoran Mirić
Majstor tona Tihomir Savić
Kostim i dekor izrađeni su u radionicama Narodnog pozorišta u Beogradu