Софија Пижурица
Рођена у Београду, где је и завршила основне и последипломске студије на ФМУ у Београду у класи проф.Бисерке Цвејић са просечном оценом 10.00, те је проглашена за студента генерације и најбољег студента београдског универзитета.
Усавршавала се у Бадену (Аустрија) и Бајројту (Немачка).
Три године је била стипендиста Бечког “CEE Musiktheater” који потпомаже усавршавање најперспективнијих младих уметника централне и источне Европе.
Дебитовала је као студент, 2001. године, улогом Мизете на сцени Народног позоришта у Београду.
РЕПЕРТОАР СОФИЈЕ ПИЖУРИЦЕ ЧИНЕ СЛЕДЕЋЕ УЛОГЕ:
Памина и Папагена (Моцарт, "Чаробна Фрула")
Адина (Доницети, "Љубавни напитак")
Мизета (Пучини,"Боеми")
Гретел (Хумпердинк, "Ивица И Марица")
Деспина (Моцарт, "Тако чине све")
Оскар (Верди, "Бал под маскама")
Антонија и Ђулијета (Офенбах, ''Хофманове приче'')
Микаела (Бизе, "Кармен")
Грофица (Моцарт, '' Фигарова женидба'')
Норина (Доницети, “Дон Пасквале”)
Неда (Леонцавало, ”Пајаци”)
Софи (Масне, “Вертер”)
Церлина (Моцарт, ”Дон Ђовани”)
Рита (Доницет, ”Рита”)
Наступа, већ традиционално, на концертима у Бадену крај Беча, са маестром В. Гросом за диригентским пултом.
Осим Аустрије, њен сопран је обишао и многе друге земље, међу којима je и Норвешка, где је певала концерт и две представе Пучинијевих “Боема” у Краљевској Оперској кући.
У Румунији, у Темишварској и Букурештанској Опери, певала је Моцартову Грофицу.
У Бугарској, у Софијској Опери певала Оскара (Бал под маскама).
У Португалу, певала је Моцартову Церлину.
Наступала је и у Грчкој, Немачкој...
Са маестром Суђићем наступила је на концертним извођењима “Кармине Буране’, најпре у Сава Центру, а затим и на спектакуларном концерту на Калемегданској тврђави пред око 8000 људи.
КРИТИЧАРИ СУ РЕКЛИ О ЊОЈ:
• Најупечатљивија, најсценичнија и најпокретљивија, одлично пресвучена у лик чувеног доктора Месмера…Софија Пижурица…окретна и са сценом срођена…
• Марица Софије Пижурице је бриљантна, разиграна, љупка, природна, ретких певачко - глумачких капацитета, сопран Софије Пизурице је центар представе. (Марија Ћирић)
• Ипак, истинска звезда обе вечери била је млада Софија Пижурица, чији је паж Оскар представљао узор белканто стила, а лепршавост сценских кретњи и озбиљно глумачко надахнуће само су потврдили осебујан оперски таленат из ког се, уколико буде брижно негован, смеше звездане перспективе. (Маја Смиљанић-Радић)
• Софија Пижурица у главној женској улози (Норина) ведра, разиграна, глумачки веома растерећена, окретна, освајала је сцену са лакоћом и уверљивошћу, док је својим сопраном производила све колоратуре, које нису лаке и није их мало, уверавајући нас у добро одабрани фах. (Бранка Радовић)
ДОБИТНИЦА ЈЕ БРОЈНИХ НАГРАДА, МЕЂУ КОЈИМА СЕ ИЗДВАЈАЈУ:
• Прва награда на такмичењу “Rijeka belcanto” одржаном 2006. године у Хрватској
• Прва награда на такмичењу “Петар Коњовић”
• Награда “Mario del Monaco” 2002. године
• Годишња награда Народног позоришта за улогу Оскара у Вердијевом “Балу под маскама”, 2005. године
• Похвала Народног позоришта за улогу Норине у новој продукцији опере “Дон Пасквале”, 2009. године
Основни подаци
Солисткиња (СОПРАН)
Ансамбл: Опера
Статус: Првакиња (стална чланица)
Улоге у актуелном репертоару Народног позоришта:
• Неда, Коломбина („Пајаци“)
• Оскар („Бал под маскама“)
• Норина („Дон Пасквале“)
• Адина („Љубавни напитак“)
• Микаела („Кармен“)
• Мизета („Боеми“)
• Софи („Вертер“)
• Нинета („Заљубљен у три наранџе“)
• Розина („Севиљски берберин“)
• Памина („Магична фрула“)
• Бастијена („Бастијен и Бастијена“)
• Серпина („Служавка господарица“)
• Церлина („Дон Ђовани“)
• Коштана (“Коштана”)
• Амор (“Орфеј и Еуридика”)
• Лиу („Турандот“)