VERDIJEV “REKVIJEM” PRVI PUT U NARODNOM POZORIŠTU
15 april 2011
U sredu, 20. aprila na Velikoj sceni biće prvi put izveden “Rekvijem” Đuzepea Verdija.
Kao solisti nastupiće Katarina Jovanović, Jelena Vlahović, Hon Li i Ivan Tomašev.
Orkestrom i Horom Opere Narodnog pozorišta dirigovaće gost iz Irske Brad Koen. Postao je poznat kada je, godinu dana pošto je pobedio na Takmičenju kompozitora u Lidsu 1994. godine, dirigovao na svetskoj premijeri Napuderiši joj lice (Powder Her Face) Tomasa Adesa. Posle izvanrednog početka karijere, dirigovao je raznovrstan repertoar u Engleskoj nacionalnoj operi, Australijskoj operi, Operi „Sever“ i operskim ansamblima uključujući i one u Lucernu, Nantu i Holandiji, kao i na festivalima u Hong Kongu, Edinburgu, Čeltenamu, Adelaidi, Vildbadu i Portou.
Sarađivao je i sa drugim značajnim orkestrima, uključujući i Londonski filharmonijski orkestar, Filharmoniju, Kraljevski filharmonijski orkestar, Bi-Bi-Sijev nacionalni orkestar Velsa i Bi-Bi-Sijev škotski simfonijski orkestar, Štutgartsku filharmoniju, Simfonijski orkestar Stavangera, Orkestar Het Geldersa, Filharmonijski orkestar Monte Karla, Simfonijski orkestar Melburna, Nacionalni simfonijski orkestar Irske, Kraljevski filharmonijski orkestar Liverpula, Škotski kamerni orkestar i Simfoniju Grada Londona.
Tokom 2007/08. je bio angažovan na snimanju prvog CD-a za muzičku kuću Chandos, što je u stvari bio njegov kritički osvrt na Lovce na bisere (Les Pêcheurs de perles) sa Sajmonom Kinlisajdom, Beri Benksom i Rebekom Evans, i LPO. Nedavno se vratio Simfonijskom orkestru Melburna i Orkestru Viktorije, kao i Australijskoj operi, za produkciju Pepeljuge u Sidnejskoj operi.
Tokom 2008/09, snimio je drugi CD za Chandos, njegov kritički osvrt na Rosinijevu Italijanku u Alžiru, sa Dženifer Larmor i Filharmonijom. Snimio je svoj prvi disk za Dojče gramofon (Deutsche Grammophon) sa Filharmonijskim orkestrom Monte Karla i Emom Metjuz, imao je svoj debi sa Švedskom operom u Pučinijevim Boemima. Zatim se vraća Operi „Holand park“ za novu produkciju Trubadura i radi sa Neli Mirićoju i Čelzi opera grupom za Saut benk koncertno izvođenje Verdijevog Makbeta. Uz to, pojavio se u veoma gledanom televizijskom serijalu „Maestro“ na BBC 2.
Sezona 2009/10. je počela novom produkcijom Pepeljuge u Malmeu. Tokom februara 2010, Koen je vodio američku premijeru muzičke bajke Začarano prase u Njujorku Džonatana Dava, a zatim je otputovao na Mauricijus radi koncerata i obrazovnih projekata. U aprilu je dirigovao Karmen u Zapadno-australijskoj operi, a onda se vratio u London radi nove produkcije Peleja i Melisande u Operi „Holand park“, u junu. U julu je završio sezonu novom produkcijom Norme sa Hasmik Papian u glavnoj roli, za Operu „Hedeland“ u Danskoj.
Početkom sezone 2010/11, Koen je debitovao u Operi Grada Njujorka, dirigovao je Ljubavni napitak u produkciji Džonatana Milera, obrađivao Šumana i Bramsa na Letnjoj školi u Dartingtonu i prihvatio poziv Opere Zapadne Australije (sa Ronaldom Brotigamom) i Simfonijete „Varmlands“.
Koen je, pored svoje bogate izvođačke karijere, počeo da se bavi izdavaštvom: „Peters Edition“ je njegovo prvo kritičko izdanje Lovca na bisere 2002. objavio širom sveta. Posle ovog velikog uspeha, Koen je dovršio i objavio izdanja Maometa drugog, Seviljskog berberina i Norme.
Slične vesti
VERDIJEV “REKVIJEM” IZVEDEN PRVI PUT U NARODNOM POZORIŠTU
VERDIJEV "TRUBADUR" IZVEDEN JUBILARNI 50. PUT
VERDIJEV "NABUKO" PONOVO NA REPERTOARU 4. MAJA
OBNOVLjENI VERDIJEV “DON KARLOS” POSVEĆEN ŽIVANU SARAMANDIĆU
UMETNICI IZ NARODNOG POZORIŠTA UČESTVUJU 18. MAJA NA HUMANITARNOM KONCERTU „REKVIJEM ZA MADžGALjA“
Verdijev „Nabuko“ posvećen prvaku Opere Slobodanu Stankoviću