Srpska operska zvezda Milijana Nikolić gostovala u „Don Kihotu“


18 jun 2022

Mecosopran sa uspešnom inostranom karijerom Milijana Nikolić gostovala je u ulozi Dulsineje u operi Žila Masnea „Don Kihot“ koja je 18. juna izvedena na Velikoj sceni pod dirigentskom upravom Đorđa Stankovića.

Naslovnu rolu tumačio je Ivan Tomašev, Sančo Pansa bio je Mihailo Šljivić, a uloge su ostvarili i Milica Damjanac (Pedro), Iskra Sretović (Garsija), Stefan Živanović (Rodrigez), Darko Đorđević (Huan), Predrag Gligorić (Šef razbojnika), Ivan Debeljak, Vuk Radonjić, Gavrilo Rabrenović i Milan Vranković (Četiri razbojnika).  

U toj „herojskoj komediji“ u pet činova smeštenoj u Španiju krajem 16. veka, čiji je libreto, prema pozorišnom komadu Žaka le Lorena inspirisanog kultnim romanom Miguela Servantesa, nastao iz pera Anrija Kaena, učestvuju Orkestar i Hor ansambla Opere Narodnog pozorišta u Beogradu. 

Scenograf je Miraš Vuksanović, dok je za glumu i scenski pokret bio zadužen Ivica Klemenc.

Premijera je održana 2. marta ove godine. 

 

MILIJANA NIKOLIĆ
U sezoni 2018/19 pevala je Amneris (Aida) za Operu iz Sijetla i Operu Australije, Karmen za Operu Zapadne Australije i Acučenu (Trubadur) u Teatru Verdi u Trstu, Teatru Petruceli u Bariju i u Japanu;  2019. donela je izvođenja Verdijevog Rekvijema u Brizbejnu i na Zlatnoj obali i ulogu Đulijete (Hofmanove priče) u Teatru Kolon, Argentina.

Rođena u Sremskoj Mitrovici, Milijana je diplomirala solo pevanje u klasi prof. Radmile Smiljanić na Univerzitetu u Beogradu;  njen operski debi odigrao se u beogradskom Narodnom pozorištu u ulozi Tizbe u Rosinijevoj operi „Pepeljuga” Nakon toga je dobila dvogodišnju stipendiju za pohađanje Akademije za soliste u Teatru „La Skala” u Milanu.

Od tada je pevala vodeće mecosopranske uloge širom Evrope, Azije, Severne Amerike, Australije i Novog Zelanda.  Njen debi za glavnu ulogu u La Skali bio je Kunica u Verdijevom „Obertu“;  ovu ulogu Milijana je ponovila i u Đenovi.  Drugi italijanski angažmani  su bili u operi „Ifigenija na Tauridi“ u milanskoj Skali i Rimskoj operi pod vođstvom Rikarda Mutija, Eme (Ugo Grof od Pariza) u Teatru Doniceti u Bergamu, Teatru Belini u Kataniji i milanskoj Skali i Rosinijeve Petit Mise Solenele i Fenena (Nabuko) na Sardiniji.

U Aziji, Milijana je pevala Eboli (Don Karlo) u Koreji i za operu Hong Kong;  takođe je nastupala sa Filharmonijskim orkestrom Hong Konga, i na Kanazava festivalu u Japanu.  Njene brojne uloge u Australijskoj operi uključuju naslovne uloge kao što su Karmen, Amneris, Ježibaba (Rusalka), Acučena (Trubadur) , Venera (Tanhojzer), Ulrika (Bal pod maskama) i Adelaide (Arabela).

Bila je česta solistkinja simfonijskih orkestara Kvinslenda i Adelaide i Oklandske filharmonije u delima Verdija, Mocarta, de Falje, Mendelsona i drugih.

Ostali angažmani uključuju naslovnu ulogu u Karmen za Festival Savolina u Finskoj, za Operu Australije (u Sidneju i Melburnu) i za Državnu operu Južne Australije u Adelaidu;  Amneris (u njenom američkom debiju) za Mičigensku operu kao i u Sidneju, Melburnu, Brizbejnu i Novom Zelandu;  Dalila u „Samsonu i Dalili” u Finskoj;   naslovna uloga u Vivaldijevoj „Judita trijumfuje” na festivalu u Maćerati; takođe se pojavila na svetskoj premijeri opere „Blaženstvo” za Operu Australiju u Sidneju, Melburnu i na Edinburškom festivalu.

Pretraga