SOPRAN SUZANA ŠUVAKOVIĆ SAVIĆ ODRŽALA SOLISTIČKI KONCERT NA VELIKOJ SCENI


12 decembar 2014

Prvakinja Opere Narodnog pozorišta u Beogradu Suzana Šuvaković Savić, održala je u petak 12. decembra prvi solistički koncert na Velikoj sceni matičnog teatra, u kojem je, tokom dosadašnje bogate karijere, ostvarila niz najznačajnijih uloga iz lirskog sopranskog faha.
U okviru programa pod nazivom "Pučiniju u čast", pod dirigentskom upravom gošće iz Italije Đane Frate, i u režiji Ane Grigorović, izvedene su arije, dueti i intermeca iz popularnih opera tog maestralnog italijanskog kompozitora koji je svetsku slavu stekao "Boemima”, "Toskom” i "Madam Baterflaj", remek-delima koja se ubrajaju među nekoliko najboljih opera ikada napisanih.
Osim Frate, kao specijalni gosti, nastupili su i prvakinja Opere Narodnog pozorišta mecosopran Nataša Jović Trivić i poznati italijanski tenor Đorđo Kašari.
Koncert je otvorio Orkestar Narodnog pozorišta sa Intermecom iz drugog čina opere "Madam Baterflaj", koju je Pučini komponovao, prema libretu Luiđija Ilike i Đuzepa Đakoze, 1903. godine.
U nastavku programa, iz ovog čuvenog dela, o tragičnoj sudbini jedne japanske gejše, njenoj iskrenoj i čistoj ljubavi punoj čežnje, razočaranja i stradanja, publika je uživala i u duetima Ćo Ćo San i Pinkertona iz prvog čina, Ćo Ćo San i Suzuki iz drugog čina, kao i ariji Ćo Ćo San „Un bel di, vedremo“, takođe, iz drugog čina.
Iz "Devojke sa zapada", praizvedene 1910. godine u njujorškom Metropolitenu, izvedena je arija „Che’lla mi creda“, iz trećeg čina, a potom su na programu bile tri numere iz opere u četiri čina "Manon Lesko".
U okviru Intermeca iz tog dela, čiji je libreto napisan prema romanu „Priča o vitezu de Grijeu i Manon Lesko”, priređena je modna revija poznate kreatorke Milene Radović, a potom su izvedene i arije „Donna non vidi mai“ iz drugog čina, i „In quelle trine morbide“ iz prvog čina.
Prvi deo koncerta završen je poznatim arijama iz "Toske "- Kavaradosijevom „E lucevan le stelle“ i Toskinom „Vissi d’arte“.
Posle pauze, nastavak je bio rezervisan za arije iz "Turandota", čuvene opere, praizvedene 26. aprila 1926. godine u Teatro alla Scala u Milanu, čija je radnja zasnovana na priči iz persijske zbirke iz 1001 dana o okrutnoj kineskoj princezi i zaljubljenom tatarskom princu.
Na repertoaru su bile arije Kalafa „Nessun dorma“, iz trećeg čina i arija Liu „Tu che di gel sei cinta“, takođe iz trećeg čina.
Iz čuvenog Triptiha, koji obuhvata opere "Plašt", "Đani Skiki" i "Sestra Anđelika", izabran je Intermeco iz ove poslednje, za koju je libreto, 1917. godine, napisao operski reditelj Đoakino Forcano.
Finale koncerta bilo je rezervisano za duete iz "Boema" i "Toske" koje je Suzana Šuvaković Savić izvela sa Đorđom Kašarijem.
Iz "Boema", (praizvedenih 1. februra 1896. godine u Teatro Regio u Torinu) , za koje su srpski kritičari ranije često isticali da se na njima obrazovao ukus naše operske publike, izabran je duet Mimi i Rodolfa „O soave fanciulla“, iz prvog čina.
Zvanični deo koncerta, završen je duetom Toske i Kavaradosija, iz prvog čina "Toske", melodramatične i tragične storije o ljubavi, strasti, opsesiji, ali i tiraniji, zlu, korupciji i moći, nastale po libretu Luiđija Ilike i Đuzepea Đakoze, a na osnovu istoimene drame Viktorijena Sardua.
Na bis, na opšte oduševljenje mnogobrojne publike, Suzana Šuvaković Savić i Đorđo Kašari izveli su još jednom duet Ćo Ćo San i Pinkertona iz prvog čina "Madam Baterflaj".
Kao i posle svih prethodnih numera, tako i nakon ove, umetnici su bili nagrađeni gromoglasnim aplauzom.  
Scenografiju je uradila Nevenka Vidak, a kostime je kreirala Katarina Grčić Nikolić.
Edit Makedonska je bila koncertmajstor, Srđan Jaraković i Gleb Gorbunov korepetitori, Branislava Pljaskić inspicijent, a Biljana Manojlović sufler.
M.B.

Više fotografija možete pogledati OVDE

Pretraga