PREMIJERA DVA JEDNOČINA BALETA „ŽENE U D-MOLU“ I „DUGA BOŽIĆNA VEČERA“ 25.10. NA VELIKOJ SCENI


12 septembar 2016

Jednočini baleti „Žene u d-molu“ (muzika Johan Sebastijan Bah) i „Duga božićna večera“ (muzika Antonio Vivaldi) biće premijerno izvedeni 25. oktobra na Velikoj sceni.
Koreografiju, režiju, koncept i libreto potpisuje jedan od vodećih koreografa današnjice Radu Poklitaru.
U predstavama učestvuju solisti i ansambl Baleta Narodnog pozorišta u Beogradu.
Scenograf je Andrii Zlobin, a kostimograf Dmitro Kuriata.
Repetitori su Marija Vještica i Paša Musić.
M.B.

 

Poklitaru je rođen u Kišinjevu, u porodici baletskih umetnika. Završio je Državnu koreografsku školu u Permu 1991. godine. Diplomirao je na beloruskoj Državnoj muzičkoj akademiji 1999. godine i stekao zvanje balet-majstora (kod mentora profesora Valentina Elizarieva, Zaslužnog umetnika USSR)
Od 1991. do 2001. godine bio je član Baleta Nacionalne opere i Baleta Belorusije.
Od 2001. do 2002. glavni je balet-majstor Nacionalne opere Moldavije.
Bio je umetnički direktor Akademskog operskog i baletskog pozorišta za decu i mlade u Kijevu, u periodu od 2012. do 2013. godine.
Uradio je koreografiju ceremonije otvaranja i zatvaranja Olimpijade u Sočiju, 2014. godine.
U okviru ceremonije otvaranja izveden je mini-balet The First Ball of Natasha Rostova na muziku različitih kompozitora uz učešće nekadašnjih, ali i sadašnjih članova Baleta Baljšoj teatra kao što su: Svetlana Zaharova, Vladimir Vasiljev, Ivan Vasiljev i Aleksandar Petuhov.
Radu Paklitaru je do sada postavio više od 30 različitih baletskih predstava u evropskim teatrima.

Koreografski opus:

• Žene u d-molu, muzika: J.S. Bah, Odessa College of Arts and Humanities, 2001.
• The World is not Ending at One’s House Door, muzika: Gustav Maler i Josquin des Prez, Državno muzičko pozorište Minsk, 1999.
• La spectre de la rose, muzika Karl Maria Veber, Državno muzičko pozorište Minsk, 2001.
• Karmen, prema Bizeovoj operi, Nacionalna opera Moldavije, 2001.
• Carmen Suite, muzički aranžman: Rodion Ščedrin prema muzici Bizea, Odessa College of Arts and Humanities, 2002.
• In pivo veritas, irska narodna muzika, kompozitori renesanse, Državno muzičko pozorište Minsk, 2002.
• Slike sa izložbe, muzika: Modest Musorgski, Nacionalna opera Ukrajine, 2002.
• Posvećenje proleća, muzika: Igor Stravinski, Nacionalna opera Ukrajine, 2002.
• Boléro and Waltz, muzika: Moris Ravel, Nacionalna opera Moldavije, 2003.
• Othello’s Birthday, muzika: Sergej Prokofjev, Russian Chamber Ballet ‘Moscow’, 2004.
• The Seven Deadly Sins, muzika: Kurt Weill, Državni opera i balet Perm, 2004.
• Pepeljuga, muzika Sergej Prokofjev, Nacionalna opera Letonije, 2005, muzika: Oleg Khodosko od 2006.
• Princess Ateh, or Revelations of Khazar Princess, a one-woman opera, muzika: Ghenadie Ciobanu, postavljeno u saradnji sa rediteljem Petru Vutcărău, Nacionalna opera Moldavije, 2005.
• Moć sudbine, opera-balet, muzika: različiti kompozitori, Umetnička fondacija Vladimira Filipova, Kijev, 2005.
Paklitaru je 2006. godine osnovao svoju kompaniju KYIV MODERN BALLET Theatre koju podržava i sponzoriše Vladimir Filipov, ukrajinski filantrop.
U ovoj kompaniji ostvario je sledeće koreografije:
• Carmen.TV muzika: Žorž Bize, 2006.
• Romeo and Juliet (SHAKESPEARIMENTS), muzika: P.I. Čajkovski, F. Hendl i kompozitori renesanse, 2007.
• Bolero, muzika: Moris Ravel, 2007.
• Krcko Oraščić, muzika: P.I.Čajkovski, 2007.
• № 6 Ward, muzika Arvo Pärt, 2008.
• Underground, muzika: Pēteris Vasks, 2008.
• Quartet-a-tête, muzika: Ad Maas, 2010.
• In pivo veritas, irska narodna muzika, kompozitori renesanse, 2011.
• Intersection, baletski triptih, muzika Myroslav Skoryk, 2012.
• Hereven, muzika Vladimir Nikolaev, 2012.
• Labudovo jezero, muzika: P.I. Čajkovski
• Žene u d-molu, muzika: J.S. Bah, 2014.
• Duga božićna večera, muzika: A. Vivaldi, 2014.

Pretraga