NA VELIKOJ SCENI ODRŽANA OBNOVA OPERE ĐAKOMA PUČINIJA "MADAM BATERFLAJ"


30 januar 2013

Obnova čuvene Pučinijeve opere "Madam Baterflaj" u režiji Dejana Miladinovića, pod dirigentskom palicom maestra Dejana Savića, održana je u subotu 2. februara na Velikoj sceni.

U naslovnoj ulozi nastupila je Jasmina Trumbetaš Petrović, lik Pinkertona tumačio je Janko Sinadinović, a u podeli su bili i Tina Nikolovski (Sin Ćo-Ćo San), Željka Zdjelar (Suzuki), Tatjana Mitić (Kejt), Vladimir Andrić (Šarples), Darko Đorđević (Goro), Ljubodrag Begović (Jamadori), Stefan Pavlović (Bonzo) i Branislav Kosanić (Komisario).
Pučinijevo remek delo o tragičnoj sudbini japanske gejše ni ovog puta nije ostavilo ravnodušnom publiku koja  je kompletnu umetničku ekipu nagradila burnim aplauzom. 
Predstava je premijerno izvedena 15. decembra 1984. godine. Libreto koji su prema istoimenoj drami Džona Longa i Davida Belaskoa napisali Luiđi Ilika i Đuzepe Đakoza, peva se u prevodu Husnije Kurtovića i Konstantina Vinavera.
Scenografiju je uradio Mileta Leskovac, a kostime je kreirala Svetlana Čkonjević.
Od premijere do danas, predstava je odigrana 88 puta pred skoro 32000 gledalaca, na matičnoj sceni i na gostovanjima u zemlji i inostranstvu.
"Madam Baterflaj", praizvedena u milanskoj Skali 17. februara 1904. godine, nosi sve one karakteristike Pučinijevog muzičko-dramskog stila, poznate iz njegovih ranijih opera "Boemi" i "Toska": intimna i topla lirika, iznenadni, često brutalni kontrast, temperamentni izlivi, uzbudljive gradacije, interesantno instrumentirano mozaično muzičko tkivo, intenzivno orkestarsko podvlačenje drame i topla raspevanost širom melodijskih linija, u smislu izrazito italijanske operske tradicije. Međutim, ono što "Madam Baterflaj" posebno izdvaja od ostalih Pučinijevih operskih dela, jeste jako podvučena egzotika.
Beogradska praizvedba održana je 11. februara 1920. godine.
M.B.

Više o predstavi možete pogledati OVDE

Pretraga