„Ljubavni napitak“, posle dve i po godine, ponovo na operskom repertoaru, sopran Dušica Bijelić gostovala u ulozi Adine


14 oktobar 2017

Opera Gaetana Donicetija „Ljubavni napitak“, posle dve i po godine pauze, ponovo je od subote 14. oktobra uvrštena na repertoar Velike scene.

Pod dirigentskom upravom Đorđa Stankovića, u ovoj komičnoj operi, čija se radnja dešava u malom italijanskom selu krajem 18. veka, rolu mlade i bogate devojke Adine pevala je gošća - sopran Dušica Bijelić, a u ulozi Nemorina, mladog seljaka, zaljubljenog u nju  nastupio je tenor Dejan Maksimović.
 
Baritonu Vladimiru Andriću bio je poveren lik narednika Belkorea, bas Mihailo Šljivić pevao je rolu nadrilekara Dulkamara, a sopran Aleksandra Petrović devojke iz sela - Đanete.

U predstavi su učestvovali Orkestar i Hor Opere Narodnog pozorišta u Beogradu.

„Ljubavni napitak“ je premijerno izveden 5. novembra 2003. godine, u režiji Plamena Kartalova.

Scenograf je Boris Maksimović, kostimograf Ljiljana Orlić, koreograf Vladimir Logunov, dok je asistent reditelja bila Ivana Dragutinović Maričić.

Predstava je poslednji put bila na repertoaru 15. aprila 2015. godine.
M.B.

Dušica Bijelić
Diplomirala je u klasi Ljudmile Gros Popović. Usavršavala se na Univerzitetu za muziku i scenske umetnosti u Beču, u Operskom studiju Santa Ćećilija u Rimu i na Muzičkom konzervatorijumu Bard koledž u Sjedinjenim Državama.

Takođe, dobitnica je pune stipendije za petogodišnje učešće u Programu za mlade pevače Danijel Fera u Toskani.
Debitanstki operski nastup imala je u Rosinijevom Putovanju u Rems sa ulogom Grofica od Folevile, u Kraljevskom pozorištu u Madridu.

Njen neverovatan nastup u Beriovim Narodnim pesmama demonstrirao je njene sjajne vokalne i dramske sposobnosti transformacije, zbog kojih ju je britanski Indipendent uvrstio u osam najvećih mladih talenata u svetu umetnosti u 2014. godini.

Dušica Bijelić je pristupila Programu za mlade umetnike Jete Parker u Kraljevskoj operskoj kući u Londonu u septembru 2012. godine.
Sa Kraljevskom operom nastupila je prvi put u decembru iste godine, u ulozi dvorske dame u Majerberovom Robertu đavolu,u režiji Lorana Pelija. Od tada je na glavnoj sceni zaigrala u operama Nabuko, Don Karlos, Lastavica, Parsifal, Žena bez senke i Figarova ženidba.

Zamenjivala je ulogu Blanš u Pulankovoj operi Razgovori Karmeliđanki zatim ulogu Tatjane u Evgeniju Onjeginu, Lizete u Lastavici, Mikaele u operi Karmen i Margarete u Faustu.
Sa Kraljevskim baletom je na velikoj sceni izvela Pulankovu Gloriju a 2013. godine je učestvovala u gala nastupima na turneji po Brazilu.

Među njenim uspesima nalaze se prva nagrada na Takmičenju Mostovi karijere u Njujorku, nagrada publike na Festivalu Rosini u Vildbadu i prva nagrada na Međunarodnom takmičenju solo pevača Nikola Cvejić u Srbiji.

Dušicini skori nastupi su bili Poslednje četiri pesme Riharda Štrausa na Kolarcu sa Beogradskom Filharmonijom zatim uloga Sofi iz Masneove opere Verter u operskoj kući Đuzepe Verdi u Trstu, uloga Adine iz Donicetievog Ljubavnog napitka takođe u Trstu i uloga Pavle iz Hristićeve opere Suton u pozorištu Madlenijanum čija premijera je bila deo Bemus Festivala.

Pretraga