ANSAMBL "ŠAUŠPILHAUSA" SA ŠEKSPIROVIM "HAMLETOM" ODUŠEVIO BEOGRADSKU PUBLIKU
28 mart 2013
Pozorište "Šaušpilhaus" iz Diseldorfa gostovalo je 28. marta na Velikoj sceni sa Šekspirovim "Hamletom" u režiji i adaptaciji Stafana Valdemara Holma koji je naslovnu ulogu poverio popularnom nemačkom glumcu mlađe generacije Aleksandru Radenkoviću, rođenom u Novom Sadu.
Za prvo zvanično gostovanje jednog institucionalnog nemačkog teatra na sceni Narodnog pozorišta u Beogradu vladalo je ogromno interesovanje publike, a u prilog tome govori i činjenica da se za ovaj događaj danima tražila "karta više".
Najpoznatijem Šekspirovom delu, reditelj je pristupio na potpuno nov način - predstavu je radio minimalistički, s malo rekvizita, a akcenat je usmerio više na porodične konfilikte nego na spoljnopolitičke aspekte dela.
Hladnim i strahom zatrovanim odnosima u kraljevskoj porodici, Holm je suprotstavio tople i prisne odnose u Ofelijinoj porodici. Na sceni je prisutna i treća "porodica" - glumačka družina koja je ujedinjena profesijom i zahvaljujući njoj istina koja dovodi do tragedije izašla je na videlo...
Najpoznatija i najviše citirana rečenica iz ovog Šekspirovog remek-dela “Biti ili ne biti”, a koju izgovara danski kraljević Hamlet, nije monolog već dijalog sa Ofelijom.
Holmova postavka ima potpuno drugo viđenje i na realciji majka - sin. Za razliku od brojnih inscenacija u kojima je Hamletov odnos s majkom išao gotovo do incesta, priznati reditelj se ovde bavio sinom koji se našao pred činjenicom da majka ima novog partnera...
Posle nešto više od tri sata veoma nadahnute igre, beogradska publika pozdravila je glumački ansambl višeminutnim gromoglasnim aplauzom i stojećim ovacijama, a posebnu naklonost iskazala je prema Radenkoviću.
Simpatije prema ovom vrsnom glumcu, gledaoci nisu skrivali ni tokom predstave, a to je naročito bilo prisutno u trenutku kada je na Polonijevo pitanje "Šta čitaš", odgovorio: "Nušića"!
U podeli su bili i Mihael Abendrot (Klaudije, Duh Hamletovog oca), Imogen Koge (Gertruda), Markus Dancajzen (Horacije), Sven Valzer (Polonije), Taner Zahinturk (Laert), Lea Dreger (Ofelija), Marijane Hojka (Rozenkranc, 2. Glumac, 1. Mornar, 2. Glasnik, 1. Klovn, Ozrik 2), i Vinfrid Kipers (Gildenštern, 1. Glumac, 2. Mornar, 1. Glasnik, 2. Klovn, Ozrik 1).
- Hamlet se odigrava u prostoru moći, ali za razliku od Magbeta ili Ričarda Trećeg, ovde nije primarno reč o politici, već o privatnim posledicama koje politika prouzrokuje. Vrlo je čudna stvar sa Hamletom jer ga doživljavamo kao heroja, a odgovoran je za većinu smrti koje se odigraju na sceni, tako da je on, ustvari, kriminalac. Pred sudom ne možete reći da je duh taj koji vas je nagnao na ubistvo. Ta činjenica predstavlja jednu od osnovnih dilema u "Hamletu" - izjavio je u razgovoru sa novinarima Holm koji je u predstavi, premijerno izvedenoj 4. novembra 2011. godine, koristio i delove teksta iz filma "Fani i Aleksandar" Ingmara Bergmana.
Gostovanje je realizovano u okviru Protokola o dugoročnoj saradnji između "Šaušpilhausa" i Narodnog pozorišta.
M.B.
Više o gostovanju "Šaušpilhausa" možete pročitati OVDE
Slične vesti
GOSTOVANjE "ŠAUŠPILHAUSA" IZ DISELDORFA 28. MARTA SA ŠEKSPIROVIM "HAMLETOM"
Balet „Žetva“ Narodnog pozorišta Sarajevo oduševio beogradsku publiku
ČUVENI GLOB TEATAR IZ LONDONA GOSTOVAO NA VELIKOJ SCENI SA ŠEKSPIROVIM "HAMLETOM"
BALET „KO TO TAMO PEVA“ ODUŠEVIO I RUMUNSKU PUBLIKU
BALET „KO TO TAMO PEVA“ ODUŠEVIO I RUMUNSKU PUBLIKU
DIRIGENT DEJAN SAVIĆ ODUŠEVIO PUBLIKU U TEMIŠVARU
„NARODNI POSLANIK“ ODUŠEVIO PUBLIKU NA „BUCINIM DANIMA“ U ALEKSANDROVCU
FILHARMONIJA MLADIH “BORISLAV PAŠĆAN” ODUŠEVILA BEOGRADSKU PUBLIKU
ZAJEČARSKA “KAROLINA NOJBER” ZA BEOGRADSKU PUBLIKU I KAMERE RADIO TELEVIZIJE SRBIJE