Sedam smrtnih grehova
balet u koreografiji Igora Pastora
IGOR PASTOR
Rođen je 1990. godine u Novom Sadu. Po završetku srednje Baletske škole u Novom Sadu 2009. godine angažovan je u Srpskom narodnom pozorištu. Iste godine dobija angažman i u Narodnom pozorištu u Sarajevu. U pomenutim pozorištima odigrao je zapaženo, značajne solističke uloge.
Balet Narodnog pozorišta u Beogradu, angažuje ga 2010. godine, a 2015. dobija status prvog soliste.
Kao igrač interpretira celokupni repertoar od klasičnog i neoklasičnog, do savremenog baleta, a najpoznatije uloge u kojima je pokazao i razvio visoke standarde balrtskog umeća su Princ Zigfrid u Labudovom jezeru (Konstantin Kostjukov prema M. Petipa i L. Ivanovu), Bazil u Don Kihotu (V. Vasiljev), Franc u Kopeliji (Lj. i P. Dobrijević), Dezire u Uspavanoj lepotici (V. Logunov), zatim uloga Krcka Oraščića (K. Kostjukov) i Petra Pana (B. Stajvel) u istoimenim baletima. Veoma uspešno odigrao je i brojne solističke uloge, između ostalih, u predstavama Oni (Đ. Makarević), Bajadera (G. Komleva), Interval (Z. Marković), Viva la vida (A. Ilić), Napoli (B. Stajvel), Šampanjac i jagode (R. Hribar i G. Luštek), Šest plesova (J. Kilijan), Dama s kamelijama, Evgenije Onjegin (L. Pilipenko), Kraljica Margo (K. Simić), Ko to tamo peva (S. Zurovac), Slika Dorijana Greja (V. Logunov), Aleksandar, Hazarski rečnik - Lovci na snove (R. Savković), Jesenje cveće (Mari Klod Pjetragala i Žilijen Dero), Duga božićna večera (R. Poklitaru).
Kao gostujući umetnik ostvario je značajne uloge u predstavama:
Orfej u podzemlju, Krvava svadba, Sobareva metla, Balada o mesecu lutalici. (Opera i teatar Madlenijanum)
Krcko Oraščić, Okovani Prometej, Uspavana Lepotica (Narodno pozorište Sarajevo)
MIROSLAV BAKO
Završio je studije i stekao master diplomu na Akademiji umetnosti u Novom Sadu. Njegov rad u oblasti orkestralne i elektronske muzike doneo mu je ogromno iskustvo u semplovanju i sintezi zvuka, što mu je uz njegovo akademsko obrazovanje iz oblasti teorije muzike, kompozicije i beleženja zvuka, omogućilo da konstantno ispituje mnoge žanrove i načine stvaranja muzike, kreirajući sopstveni zvučni svet bez tehničkih ograničenja kao igraonicu za istraživanje igre i drame. Uključen je u mnoge društvene i humanitarne projekte u Srbiji i inostranstvu. Poslednjih 13 godina, profesionalno se bavi komponovanjem i produkcijom moderne elektronske muzike. Njegov prvi radijski nastup bio je na britanskom BBC radiju 2003. godine. Nakon toga potpisao je više od 150 izdanja za muzičke kuće širom sveta u okviru nekoliko projekata koje je radio na scenama u Srbiji, Velikoj Britaniji, Japanu, Brazilu, Francuskoj, Tajlandu, Švajcarskoj, Hrvatskoj, Mađarskoj, Sloveniji, Nemačkoj, Švedskoj, Rumuniji, Grčkoj... Redovni je gost na godišnjim manifestacijama i festivalima u većini pomenutih zemalja. Komponovao je muziku za predstavu Poroci čovečanstva za Play For Movement Theater 2011. godine, a godinama se bavio primenjenom muzikom za televiziju, film i reklame. Napisao je i producirao muziku za pozorišnu predstavu Vavilon. Tokom 2014. godine komponovao je, orkestrirao i snimio muziku za predstavu Ad infinitum koja je osvojila brojne nagrade. Potpisuje muziku za balet Kaligula u koreografiji R. Savkovića, 2017. godine (St. Galen, Švajcarska), a 2018. godine komponuje muziku za balet Hazarski rečnik - Lovci na snove u koprodukciji Narodnog pozorišta u Beogradu i Teatra i Opere Madlenianum. Na FEST-u 2019. godine, premijerno je prikazan film „Šafarikova 19“ (režija Lana Pavkov) za koji je komponovao muziku (koprodukcija Filmskog centra Srbije i Fakulteta dramskih umetnosti). Jedinstveni muzički jezik njegovih pozorišnih i filmskih kompozicija zasnovan je na klasičnoj evropskoj umetničkoj muzici i često hibridnoj kombinaciji zvuka elektronskih instrumenata i zvuka simfonijskih orkestara. Osnova njegovog muzičkog stvaralaštva, utemeljena je u ideji da je svaka muzička celina nosilac nekog dramskog konteksta, pa zato i svaku muzičku ideju započinje pričom.
REČ KOREOGRAFA
Čovek u savremenom, brzom i oholom svetu koji mu je nametnut, opterećen ambicijama i interesima, često zanemari prave vrednosti, gubeći zbog toga, nesvesno, iskonsku čistotu. Tako neopaženo, uranja u tamu ljudskog greha. Idući putem na kojem se sukobljavaju svetlo i tama, čovek može stići do svetlosti - oslobađanjem od greha ili zauvek ostati zarobljen u sopstvenoj tami.
Igor Pastor
Premijerno izvođenje
Premijera 9. februara 2021.
Velika scena
PROGRAM MLADI KOREOGRAFI
Koreograf Igor Pastor
Kompozitor Miroslav Bako
Scenograf Jasna Saramandić
Kostimograf Katarina Grčić Nikolić
Asistent koreografa Marija Bajčetić
Solisti:
Milan Rus, Bojana Žegarac Knežević, Tijana Šebez, Jovica Begojev, Nikola Bjanko, Semjuel Gest
Ansambl:
Milena Ogrizović, Maja Stojakov, Mina Radoja, Ljiljana Velimirov, Olja Đukić, Natalija Aksentijević, Kristofer Vaskez, Sonja Milovanov, Antonio Bibo
Majstor svetla Vlada Marinkovski, Igor Vukojević
Majstor maske Marko Dukić
Majstor pozornice Nevenko Radanović
Majstor tona Nebojša Krstić
Inspicijent Ana Milićević
Kostim i dekor su izrađeni u radionicama Narodnog pozorišta u Beogradu