Interval / Songs / Viva la vida
Zoran Marković / Mauro Bigonceti / Aleksandar Ilić


INTERVAL
Zoran Marković je inspiraciju pronašao u svom najbližem okruženju; glavna tema je nesnalaženje čoveka u savremenom svetu. Ovom predstavom, pokušaće da dočara svet osobe koja već decenijama nije ništa promenila u svom okruženju, koja i ne komunicira sa spoljašnjim svetom. Jedini izvor informacija joj je TV prijemnik i sporadične posete ljudi koji donose svoje verzije svakodnevnih događaja. U predstavi je izražena relativnost protoka vremena, pred nama se smenjuju slike različitih karaktera, sve je vrlo dinamično, iako vreme ustvari stoji.

ZORAN MARKOVIĆ
Školovao se u Baletskoj školi „Lujo Davičo” u Beogradu. Dobitnik je Nagrade „Benetton” koja mu obezbeđuje stipendiju i nastavlja školovanje u Hamburgu kod Nojmajera i u Monte Karlu kod Bezobrazove. U drezdenskom Baletu angažovan je 1993, a solista postaje 1997. Tamo nastupa u baletima Džona Nojmajera, Štefana Tosa, Maca Eka itd. U baletskoj kompaniji „Thoss TanzKompanie" u Kilu i Hanoveru radi kao solista i repetitor. Sa lionskim Baletom gostuje u Aziji sa predstavom Karmen, Maca Eka u ulozi Don Hozea. Član haškog NDT-a  postaje 2006. gde sarađuje sa Kilijanom, Ekom, Forsajtom, Lajtfutom. U Brizbejnu, Esenu i Vizbadenu postavlja balete Štefana Tosa. Radionice i baletske vežbe drži u Nemačkoj, Australiji, Hrvatskoj i Srbiji i  nastavlja karijeru kao slobodan umetnik, koreograf i pedagog.


SONGS
U senzualnoj i rafiniranoj igri troje igrača u baletu Songs, Mauro Bigonceti se okreće jednom od svojih omiljenih kompozitora, tako bliskom njegovom sopstvenom senzibilitetu, Henriju Parselu. Jedinstveni genije i majstor izražavanja ljudskih strasti, Parsel savremenim jezikom i temama vanvremenskog karaktera komponuje Pesme (Songs), po kojima je nazvana i ova koreografija.


MAURO BIGONCETI
Mauro Bigonceti je rođen u Rimu. Odmah po završetku baletskog školovanja pri Operi u Rimu, dobija profesionalni angažman u istoj kući. Posle 10 godina rada u rimskoj Operi, 1982/83. se priključuje kompaniji Aterbaleto pod umetničkim rukovodstvom Amadea Amodija, gde učestvuje u celokupnom repertoaru igrajući u brojnim baletima Žorža Balanšina i Leonida Mjasina. Kao najznačajnija, ističe se njegova saradnja sa koreografima kao što su Alvin Ejli, Glen Tetli, Vilijam Forsajt i Dženifer Miler. Svoj prvi balet, Sei in movimento, postavlja 1990. godine, na muziku J.S. Baha, čime debituje u Teatro Sociale u Grasini. Po odlasku iz Aterbaleta postaje slobodni umetnik, pa u tom svojstvu radi koreografije za Balet iz Toskane, Engleski nacionalni balet (London), Nacionalni balet iz Marseja, Štutgartski balet, Nemačku operu iz Berlina, Državnu operu u Drezdenu, Argentinski balet, Gradski balet Sao Paola (Brazil), Balet „Gulbenkijan“ iz Lisabona, Državni balet Ankare, Balet „Kapitol“ iz Tuluza. Kreirao je balete i za brojne italijanske kompanije, među kojima su baleti milanske Skale, rimske Opere, Arene u Veroni, Teatra „San Karlo“ u Napulju. U periodu 1997. do 2007. angažovan je kao umetnički direktor Aterbaleta, i tokom tog perioda je oformio potpuno novu trupu, sa novim repertoarom. Po odlasku sa mesta direktora ostaje i dalje glavni koreograf Aterbaleta, gostujući kao free lance koreograf u inostranstvu. Među njegovim najznačajnijim delima za Aterbaleto su: Songs, Cantata, Rossini Cards, Vespro, Les Noces, WAM, Romeo and Juliet i InCanto. Pored toga, prenosi svoje balete ali i kreira nove postavke za Alvin Ailey Dance Theatre (Festa Barocca), New York City Ballet (In Vento, Oltremare i Luce Nascosta), Les Grands Ballets Canadiens (Le Quattro Stagioni), Ballets Jazz de Montreal, te za Državnu operu Hanovera, Državnu operu Berlina (Caravaggio), Balet iz Bazela i druge.


VIVA LA VIDA!
Balet Viva la Vida je plesni omaž ljudskoj snazi i istrajnosti, patnji i radosti, suzama i smehu.  Inicijalnu kapislu za predstavu je dao lični manir i stil meksičke slikarke Fride Kalo koja simbolizuje, odnosno ovekovečuje sve emocije koje doživljavamo i ispoljavamo.  Aleksandar Ilić se zahvaljuje Ambasadi Meksika, za nesebičnu podršku koju je pružila u realizaciji projekta.

ALEKSANDAR ILIĆ
Aleksandar Ilić se opredeljuje za umetnički poziv već posle osnovne škole kada upisuje srednju Muzičku školu „Isidor Bajić“ u Novom Sadu. Nekoliko godina kasnije upisuje srednju Baletsku školu „Lujo Davičo“ u Beogradu. Tokom baletskog školovanja započinje baletsku karijeru u Narodnom pozorištu u Beogradu 1997. godine. Odmah potom biva angažovan kao član ansambla. Kao igrač, interpretira celokupni repertoar od klasičnog i neoklasičnog do savremenog baleta i 2003. godine dobija priznanje Narodnog pozorišta u Beogradu. Posle niza solističkih uloga, promovisan je u prvog solistu 2005. godine. Za njegovo umetničko formiranje značajan je rad sa sledećim koreografima: Lidija Pilipenko, Mari-Klod Pjetragala, Ditmar Sajfert, Staša Zurovac, Renato Zanela i drugi. Na Festivalu koreografskih minijatura debitovao je kao koreograf, 1999. godine, i od tada nastavlja da istražuje pomenutu vrstu kreativnog stvaralaštva. Godine 2008. kreira koreografiju za predstavu Čarobni pasulj u Pozorištu „Pinokio” kao i pojedinačne komade u okviru marketinškog programa Narodnog pozorišta u Beogradu. Njegove koreografije su bile prikazivane i nagrađivane u Srbiji i regionu. Diplomirao je na Fakultetu za medije i komunikacije.

Premijerno izvođenje

Premijera, 29. april 2009. / Velika scena

INTERVAL
Muzika Lajko Feliks  
Koreografi Zoran Marković, Maša Kolar  
Scenograf Boris Maksimović 
Kostimograf Katarina Grčić  

Premijerna podela:
Sanja Ninković, Tamara Ivanović, Olga Olćan, Milica Jević, Jovica Begojev, Nikica Krluč, Miloš Kecman, Igor Čupković, Tamaš Čižmadija

SONGS
Balet za tri igrača
Koreograf Mauro Bigonceti 
Asistent koreografa Maša Dodel 
Muzika Henri Parsel 
Dizajn svetla Karlo Čeri 
Asistent dizajnera svetla Đulija Pastore
Realizacija kostima Olga Mrđenović
Svetska premijera: Ređo Emilija, Arena dei Teatri 1997.

Premijerna podela:
AŠHEN ATALjANC, k.g., MILAN RUS, DEJAN KOLAROV

VIVA LA VIDA!
Muzika Kompilacija, Različiti Autori 
Koreograf Aleksandar Ilić 
Asistent koreografa Lidija Pavlović 
Scenograf Boris Maksimović 
Kostimograf Olga Mrđenović
Muzički saradnik Vasilije Đoković  
Video Ivan Kovačević 

Premijerna podela:
Milica Bezmarević, Dušanka Đorđević, Ana Ivančević, Bojana Žegarac, Ivana Kozomara, Sanja Ninković, Olga Olćan, Jovana Nestorovska, Svetozar Adamović, Igor Čupković, Miloš Kecman, Milan Rus, Čedomir Radonjić, Goran Stanić, Nebojša Stanković, Miloš Isailović, Željko Grozdanović, Tamaš Čižmadija 

Direktor Baleta Konstantin Kostjukov
Pomoćnik direktora Baleta MILOŠ DUJAKOVIĆ
Repetitori baleta Marija Vještica (Interval), Marija Milanović (Songs), Paša Musić (Viva la vida!)
Organizatori Brankica Knežević, Gojko Davidović
Majstor svetla Miodrag Milivojević
Majstor maske Dragoljub Jeremić
Majstor pozornice Nevenko Radinović
Majstor tona Tihomir Savić
Video Dejan Ostojić
Inspicijent Brankica Pljaskić



Pretraga