ВИШЕМИНУТНИ АПЛАУЗ НА ПРЕМИЈЕРНОЈ ОБНОВИ ОПЕРЕ “БАЛ ПОД МАСКАМА”


28 децембар 2010

Премијерна обнова опере “Бал под маскама” Ђузепеа Вердија, под диригентском управом Ане Зоране Брајовић, у режији Божидара Ђуровића одржана је веома успешно у суботу 29. јануара на Великој сцени.

Одушевљена публика у препуној сали није штедела дланове да дуготрајним и срдачним аплаузом награди уметничку екипу у којој су били Хон Ли (Рикардо), Марко Калајановић к.г. (Ренато), Катарина Јовановић (Амелија), Иванка Раковић(Оскар), Јелена Влаховић (Улрика), Миодраг Матић (Силвано), Драгољуб Бајић (Том), Свето Кастратовић  (Самјуел), Дарко Ђорђевић (Судија), Данило Стошић (Амелијин слуга), Александар Пауновић (Арлекин), Ивана Видмар (Коломбина) и Гаврило Рабреновић (Пјеро).
Сценографију је урадио Александар Златовић, костиме Љиљана Орлић, док је за сценски покрет био задужен Ферид Караjица.
„Бал под маскама“ премијерно је изведен 22. јануара 2005. године у режији Божидара Ђуровића.
Опера, праизведена 1859. године, заснована је на стварном догађају, убиству шведског краља Густава III на маскенбалу у Стокхолму 15. марта 1792. Али, пошто се тај догађај збио релативно скоро, али и због покушаја атентата на Наполеона III 1858. године, цензура је забранила да ликови опере представљају догађаје са европског двора, већ се морају изменити. Један од разлога је и жеља власти да се избегну догађаји са ранијих Вердијевих премијера (као што је „Набуко”) када је либрето препун патриотских осећања узбудио јавност у току борби за ослобођење Италије, познатих као Рисорђименто. У оптицај долази или Америка или нека држава на Кавказу. Верди се одлучује за Америку и радњу пребацује један век раније, иако се такви догађаји, као и односи између владара и народа нису могли догодити у пуританској енглеској колонији XVII века...
М.Б.

Претрага