Буран аплауз за Јасмину Трумбеташ Петровић на сцени Букурештанске опере, за улогу Татјане у “Евгенију Оњегину”
6 фебруар 2018
Првакиња Опере Народног позоришта у Београду, Јасмина Трумбеташ Петровић гостовала је са великим успехом у Букурештанској опери, у представи “Евгеније Оњегин” Петра Иљича Чајковског.
На Великој сцени те реномиране румунске оперске куће, наша уметница наступила је 2. фебруара као Татјана, (главна сопранска улога) романтична девојка која време проводи читајући романе и маштајући о свом животу кроз судбине јунакиња из литературе.
У овој опери, којом је дириговао маестро Иурие Флореа, учествовали су солисти, Хор и Оркестар Букурештанске опере.
У изјави за сајт Народног позоришта, Јасмина Трумбеташ Петровић каже да је веома задовољна својим наступом, а посебно је одушевљена реакцијама публике у препуној сали.
“На моје велико задовољство, више од 1000 гледалаца, поздравило ме је дугим, бурним аплаузом прво на познатој арији Татјане (сцена писма која траје 20 минута), а затим и на самом крају, узвицима “браво”. Била сам заиста срећна што сам оправдала очекивања публике којој нисам позната, а која је хтела да чује, очигледно, нешто што је добро. То је само показало да мој уметнички ниво стоји раме уз раме са другим европским и светским колегама”, каже наша уметница која је у румунској престоници гостовала на позив Букурештанске опере.
“Било ми је велико задовољство што сам наступила у тој оперској кући, поготову, што опера у Букуресту има велику традицију и важи за једну од најбољих у Румунији, имајући у виду уметнички ниво. Веома лепо су ме примили сви, од инспицијента, преко редитеља, корепетитпра, костимографа, кореографа, до солиста и диригента. Максимално су ми изашли у сусрет, односно сви су се потрудили да ми омогуће да што боље и брже уђем у њихов начин рада и, наравно, режију. У нади да ће се сарадња наставити и даље, остаје ми да још мало живим од утисака са овог гостовања”, додала је Јасмина Трумбеташ Петровић и напоменула да са великом радошћу ишчекује и нове сусрете са београдском публиком, на сцени матичног Народног позоришта.
Наиме, већ 14. фебруара, под диригентском управом госта из Италије Алберта Веронезија, певаће насловну улогу у Пучинијевој опери “Мадам Батерфлај”. У том оперском ремек-делу о трагичној судбини једне јапанске гејше, њеној искреној и чистој љубави пуној чежње, разочарања и страдања, наступиће и Вишња Попов (Сузуки), Јанко Синадиновић (Пинкертон), Владимир Андрић (Шарплес), Татјана Митић (Кејт), Александар Стаматовић (Бонзо), Игор Матвејев (Горо), Марко Пантелић (Јамадори) и Никола Баста (Комисарио).
Недељу дана касније, 21. фебруара, уследиће још једна њена насловна улога, и то поново у Пучинијевој опери. Реч је о “Тоски”, којом ће дириговати гост из Швајцарске Андрин Хелши, а у подели ће бити и Душан Плазинић (Каварадоси), Вук Зекић (Скарпија), Страхиња Ђокић (Црквењак), Вук Матић (Анђелоти), Дарко Ђорђевић (Сполета), Предраг Глигорић (Шароне), Свето Кастратовић (Тамничар) и Сања Косанић (Пастир).
М.Б.
Сличне вести
БУРАН АПЛАУЗ НА ПРЕМИЈЕРНОЈ ОБНОВИ БАЛЕТА “ДАМА С КАМЕЛИЈАМА”
БУРАН АПЛАУЗ ЗА “ДЕРВИШ И СМРТ” У ЦРНОГОРСКОМ НАРОДНОМ ПОЗОРИШТУ
БУРАН АПЛАУЗ ЗА „КAЊОША“ У ЗAЈЕЧAРУ, ИГОРУ ЂОРЂЕВИЋУ „ЗОРAНОВ БРК“
БУРАН АПЛАУЗ ЗА УЧЕСНИКЕ ХУМАНИТАРНОГ КОНЦЕРТА “БОЖИЋНО ПУТОВАЊЕ”
ВИШЕМИНУТНИ АПЛАУЗ НА ПРЕМИЈЕРНОЈ ОБНОВИ ОПЕРЕ “БАЛ ПОД МАСКАМА”
СРДАЧАН АПЛАУЗ НА ОБНОВИ ДОНИЦЕТИЈЕВЕ ОПЕРЕ „ДОН ПАСКВАЛЕ“
ГРОМОГЛАСАН АПЛАУЗ НА ДРУГОЈ ОД ТРИ РАВНОПРАВНЕ ПРЕМИЈЕРЕ ОПЕРЕ „КАРМЕН“