Завршена тродневна радионица „Kинестетичка интелигенција”, под вођством признатог грчког кореографа и плесача Димитриса Сотириуа


11 март 2019

У оквиру нове програмске линије Народног позоришта „Платформа“, (покренуте на иницијативу в.д. управница Иване Вујић) која се бави едукацијом професионалаца из области извођачких уметности, као и едукацијом публике, гост наше Куће био је чувени грчки кореограф и плесач Димитриса Сотириуа.

Под вођством овог признатог уметника, од 11. до 13. марта, у Балетској сали Националног театра одржане су три радионице из циклуса названог „Kинестетичка интелигенција“.

„Импровизација је део нашег свакодневног живота, примењујемо је стално: шетајући улицом, ћаскајући, увек када реагујемо на оно што нам се дешава не знајући исход унапред. Шта је другачије када је у питању час импровизације? То је само свеснији напор да се ум и тело уједине кроз покрет. Наш основни задатак током ове радионице била је практичност. Наш основни материјал су осећаји и тело. Kроз специфична физичка упутства и ограничења, правимо мапу да се не бисмо изгубили у бесконачности избора и да бисмо могли да верујемо нашем телу да ће урадити оно што иначе зна да ради тако добро: да се креће. Овде се нисмо бавили резултатом, који је несталан, баш као и време које пролази, већ свесношћу која се вежба кроз освајање све већих делова овог лудог забавног парка који су живот и плес”, рекао је Сотириу.

Радионица је, у поменутом периоду, у поподневном и вечерњем термину, била отворена за чланове ансамбла Драме, Опере и Балета Народног позоришта у Београду, као и за друге заинтересоване уметнике - глумце, плесаче, кореографе, извођаче…

Подсећања ради, нова програмска линија Народног позоришта „Платформа“, покренута је 26. фебруара дводневним гостовањем драматурга Имануела Шипера из чувене немачке позоришне трупе „Римини протокол“, који је, том приликом, одржао перформативно предавање под називом Релационе драматургије и инсценирана пост-демократија у тетралогији „Држава 1-4“ колектива  „Римини протокол", као и радионицу „Релационе драматургије и стратегије интерактивности“.

Сотириоу (1968, Драма, Грчка) је студирао плес у Државној плесној школи у Атини, а затим се усавршавао у Њујорку. 

Радио је десет година са чувеном грчком кореографкињом Зузу Николуди у њеној трупи Chorika

Један је од оснивача плесне трупе Sinequanon dance company са чијим је плесним представама гостовао широм света. 

Између осталог, изучавао је и Александер технику, јогу као и Таи Чи.  

Радио је као кореограф и аутор сценског покрета на бројним представама – грчким трагедијама, комедијама, операма, савременим комадима, и то у сарадњи са Народним позориштима у Грчкој, Србији, Бугарској, Северној Македонији. 

Био је сарадник редитељу Слободану Унковском на неколико пројеката, укључујући и представу Народног позоришта у Београду – „Фигарова женидба и развод”. 

Дубоко га занима култура суфизма: тренинг карактера повезан са тренингом тела, место где се сусрећу источне и западне технике.

Претрага