Оперска сезона Народног позоришта отворена 3. октобра величанственим Гала концертом посвећеном Вердију


4 октобар 2021

Оперска сезона Народног позоришта у Београду отворена је 3. октобра величанственим Гала концертом посвећеном славном италијанском композитору Ђузепу Вердију, поводом 120 година од смрти. 

Под диригентском управом госта из Румуније, маестра Кристијана Сандуа, наступили су прваци, солисти, Хор, Оркестар Опере и ансамбл Балета Народног позоришта. 

На репертоару су биле увертире, арије, дуети и хорске нумере из Вердијевих опера „Моћ судбине“, „Дон Карлос“, „Бал под маскама“, „Травијата“, „Симоне Боканегра“, „Аида“, „Отело“ и „Набуко“ у извођењу Душана Плазинића, Дејана Максимовића, Снежане Савичић Секулић, Ивана Томашева, Миодрага Јовановића, Јанка Синадиновића, Љубице Вранеш, Евгеније Јеремић и још једног госта из Румуније, баритона Јанута Паскуа. 

Наратор програма била је глумица Вања Милачић која је у паузама, између нумера, уз учешће дела ансамбла Балета,
говорила о значају Вердија, највећег композитора зрелог италијанског белканта, као и о његовим оперским ремек-делима из којих је, у виду издвојених музичких делова, био конципиран репертоар овог концерта. 

Режију је потписала Ана Григоровић, шеф Хора је био Ђорђе Станковић, а концертмајстор Едит Македонска. 

Већ у среду, као и у петак, 6. и 8. октобра, такође на Великој сцени, љубитељи опере могу да погледају чувено дело Kристофа Вилибалда Глука „Орфеј и Еуридика“. 

Реч је о најновијој оперској продукцији наше куће, чија је премијера одржана 23. јуна ове године. 

Дело је засновано на миту о Орфеју и Еуридики, причи која говори о љубави и губитку, али и о томе колико је неко спреман да се жртвује за своју љубав.

У поставци Александра Николића, Орфеј, као харизматични индивидуалац, веома личи на људе савременог света, он одбија да прихвати и разуме природне процесе као што су живот и смрт, чак успева и да их превазиђе. Та победа делује као тријумф људске снаге и на почетку буди оптимизам…

У среду ће наступити Александра Ангелов (Орфеј), Невена Бриџен (Еуридика) и Невена Ђоковић (Амор), а два дана касније Љубица Вранеш (Орфеј), Исидора Стевановић (Еуридика) и Софија Пижурица (Амор).

Претрага