ГИТАРИСТА ДАНИЛО МИЛОЈКОВИЋ ОДРЖАО КОНЦЕРТ У МУЗЕЈУ НАРОДНОГ ПОЗОРИШТА
12 мај 2015
Гитариста Данило Милојковић гостовао је у уторак 12. маја у Музеју Народног позориштa у Београду, у оквиру циклуса “Концерти”.
Пре почетка концерта, публици су се обратили директор Музеја Драган Стевовић и руководилац Београдског гитарског друштва Иван Заграђанин, који је најавио прву концертну сезону тог друштва које има за циљ популаризацију класичне гитаре.
Млади уметник, у склопу програма под називом "Бисери класичне гитаре" представио се композицијама чији су аутори Јохан Себастијан Бах (Прелудијум, фуга и алегро BWV 998), Луиђи Лењани (Фантазија опус 19), Дионизио Агвадо (Рондо опус 2 број 2) и Душан Богдановић (Џез Сонатинa/ Allegro grazioso/ Adagio espressivo/ Allegro molto).
Јохан Себастијан Бах (1675-1750) је немачки композитор из периода барока, и један од најистакнутијих представника музике тог времена, који је до врхунца довео барокну полифонију. На гитари се у виду транскрипција изводе његова дела писана за друге инструменте. Готово да нема успешног гитаристе који није извео Прелудијум, фугу и алегро BWV 998. Овај циклус одликује јединствен и неуобичајен одабир ставова. Интересантно је да се излагање теме кроз све гласове на почетку фуге дословно понавља и на њеном крају.
Луиђи Лењани (1790-1877) је италијански гитариста, оперски певач и композитор из XIX века. По узору на свог савременика и пријатеља, Никола Паганинија, написао је велики циклус од 36 каприса, и то кроз све дурске и молске тоналитете. Његово најизвођеније обимније дело за гитару је Фантазија оп.19. Целокупно Лењанијево стваралаштво одликују распеване мелодије по узору на италијански оперски начин певања, као и каприциозна виртуозност. У шездесетим годинама свог живота престао је да наступа као извођач и посветио се прављењу гитара и виолина.
Дионизио Агвадо (1784-1849) је шпански гитариста и композитор који је деловао у првој половини XIX века. У поређењу са неким својим савременицима, иза себе није оставио велики број дела. Интродукција и рондо оп.2, други из циклуса од три ронда, је вероватно његово најпознатије и најчешће извођено дело. Многи ће приметити сличност између почетка овог ронда и почетка Бетовеновог ронда из Патетичне сонате.
Душан Богдановић (1954-) је најзначајнији гитариста, композитор и импровизатор са простора Балкана, рођен у Београду. Његов композиторски стил представља синтезу класичне, џез и етно музике. Као победник женевског конкурса за извођаче, одржао је успешан дебитантски реситал у Карнеги холу 1977. године. Од тада до данас активно наступа широм света. Написао је велики број дела, како за гитару и клавир соло, тако и музику за разне камерне саставе, као и оркестар. Многа његова дела су објавиле престижне издавачке куће, и део су сталног репертоара извођача широм света. Предаје више студијских предмета на Конзерваторијуму у Женеви.
„Џез сонатина је писана по узору на афричке и балканске ритмичке моделе. Као у претходној Џез сонати, ова је композиција под утицајем идиома, не у буквалном смислу, већ у смислу синтезе класичне форме, модалног хармонског језика и ритмички живахног пулса карактеристичног за џез. У овом комаду сам такође употребио неке перкусивне и легато ефекте типичне за електричну гитару“, каже господин Богдановић.
М.Б.
Сличне вести
ГИТАРИСТА ДАНИЛО МИЛОЈКОВИЋ ГОСТ ЦИКЛУСА “КОНЦЕРТИ” 12.05. У МУЗЕЈУ НАРОДНОГ ПОЗОРИШТА
ХОР ФЛАУТА "SYRINX" ОДРЖАО КОНЦЕРТ У МУЗЕЈУ НАРОДНОГ ПОЗОРИШТА
ГУДАЧКИ КВАРТЕТ „SCHMETTERLING“ ОДРЖАО КОНЦЕРТ У МУЗЕЈУ НАРОДНОГ ПОЗОРИШТА
АНСАМБЛ “БЕОГРАДСКИ КВАРТЕТ ХАРФИ” ОДРЖАО КОНЦЕРТ У МУЗЕЈУ НАРОДНОГ ПОЗОРИШТА
ХОР ОПЕРЕ НАРОДНОГ ПОЗОРИШТА ОДРЖАО КОНЦЕРТ У НАРОДНОЈ БИБЛИОТЕЦИ СРБИЈЕ
ОРКЕСТАР НАРОДНОГ ПОЗОРИШТА У БЕОГРАДУ ОДРЖАО ЦЕЛОВЕЧЕРЊИ КОНЦЕРТ ПОД НАЗИВОМ “БЕЗ ПЕВАЊА, МОЛИМ”
АНСАМБЛ „КОЛО“ ОДРЖАО СВЕЧАНИ КОНЦЕРТ НА ВЕЛИКОЈ СЦЕНИ
"БЕСТЕР КВАРТЕТ" ИЗ ПОЉСКЕ ОДРЖАО КОНЦЕРТ НА ВЕЛИКОЈ СЦЕНИ
ХОР ФЛАУТА "SYRINX" ОДРЖАО КОНЦЕРТ НА СЦЕНИ "РАША ПЛАОВИЋ"
НАЦИОНАЛНИ АНСАМБЛ “КОЛО” ОДРЖАО ДОБРОТВОРНИ КОНЦЕРТ НА ВЕЛИКОЈ СЦЕНИ