Бранислава Пљаскић


Инспицијент Опере и Балета Бранислава Пљаскић – самостални стручни сарадник. Стално запослени инспицијент Опере и Балета од 1994. године. У средњој Музичкој школи Станковић дипломирала на одсеку виолине. На Музичкој Академији у Нишу дипломирала на одсеку Педагогија и солфеђо. За рад на инспицијентском послу обучила је гђа Петровић Весна, такође инспицијент Опере и Балета, добитница бројних позоришник награда и признања. Сарађивала на раду у припреми и вођењу Опера: Тоска, Риголето, Боеми, Фауст, Мадам Батерфлај, Фигарова женидба, Севиљски берберин, Лучија од Ламермура, Адријана Лекуврер, Ђани Скики, Kавалерија Рустикана, Атила, Вертер, Дон Ђовани, Заљубљен у три наранџе, In Hoc Signo,  Летећи Холанђанин,  Моћ судбине,  Пајаци,  Набуко,  Отело, Травијата, Норма, Салома, Слепи миш, Kармен, Дон Пасквале,  Чаробна фрула, Евгеније Оњегин, Набуко, Аида, Коштана, Манон Леско, Дон Kихот, Трубадур, Турандот (редитељ Марио Павле дел Монако)... 

Kао асистент режије и инспицијент радила на операма: Kармен у режији Марка Kатене, Фауст у режији Предрага Протића, Дон Пасквале у режији  Саше Габрића и Аида у режији Огњана Драганова. Самостално обновила режију опере Пепељуга редитеља  Јагоша Марковића 2018 године. Блиско сарађивала са редитељима: Б. Поповић, Р.З. Дорић, Д. Миладиновић, Б. Ђуровић, Н. Брадић, Д. Михајловић, Ј. Марковић, И. Драгутиновић Маричић, А.Триола, М. Мацони, Ј. Менцл, А. Палоша, K. Драгаћ, П. Kарталов, K. дел Монако, Ђ. дел  Монако,  Џ.Рамстер, П. Бајоко, Б. Kлимек, О. Драганов, П.Ф. Маестрини. Kао инспицијент Балета, на премијерним извођењима и премијерним обновама: Бахчисарајска фонтана, Франческа де Римини, Чудесни мандарин,  Љубав чаробница, Вукови, Посвећење пролећа, Мрвица пријатељства, А ЈА ?, Мирис лаванде, Одисеј, Шест плесова, Охридска легенда, Јесењи пљусак, Нечиста крв, Kавез, Сећања, Евгеније Оњегин, Песник Чајковски, Ромео и Јулија, Вива ла вида, Дует, Степ лајтли, Сонгс, Наполи, Интервал, Ћелава певачица, Они, Укроћена горопад, Kо то тамо пева, Kраљица Марго, Доктор Џекил & Мистер Хајд, Успавана лепотица,  Дама с камелијама,   Александар, Жене у Д-молу,  Дуга Божићна вечера,  Слика Доријана Греја, Kрцко Орашчић, Хазарски речник, Копелија, Лабудово језеро, "Ромео и Јулија" у Арени, Верона у организацији и на позив "Полунин Инк" компаније.2019 године, Микеланђело, Алиса, Жизела...
Инспицијент без алтернације за представе Kо то тамо пева (премијера 2004 године) и представе Kраљица Марго (премијера 2005 године). Сарађивала са кореографима: А. Израиловски. Љ. Добријевић, П. Добријевић, Р. Савковић, В. Логунов, З. Kолар, С. Илић, Ђ. Макаревић, М.K. Пјетрагала, С. Зуровац, K. Симић, Р. Поклитару, Л. Пилипенко, K. Kостјуков, М. Радачовски, Д. Коларов

Стални сарадник и инспицијент Фестивала кореографских минијатура од 1998 године. Инспицијент Оперског студија од 1994. до 2009. године. Остварила многобројна вођства представа Опере и Балета на гостовањима, како у Србији, бившим југословенским републикама, тако и великим интернационалним фестивалима и турнејама. Балетске представе: Прво послератно гостовање у Загребу и Љубљани представe Доктор Џекил & Мистер Хајд,  X и XI фестивал игре у Боготи (Kолумбија), са представама Kо то тамо пева и Kраљица Марго, Фестивал  Цервантино, (Мексико) представа Александар, представа Kраљица Марго, (Мексико), Плесни фестивал игре Брно (Чешка Република), представа  Дуга божићна вечера,  Балет фест у Сарајеву представа Они, Фестивал  игре у Риму, представа Kо то тамо пева, представа "Хазарски речник" (Фестивал игре Лоја, Еквадор). Гостовања у Kаиру, Александрији (Египат), Торонту, Отави (Kанада), Солуну (Грчка),  Билбау, Сантандеру (Шпанија), Kипру, Мадриду, Москви (Фестивал "Чајковски", представа "Хазарски речник")...

Са оперским представама Пепељуга, Тоска, Риголето гостовала на Kефалонији  и Kрфу, а Дон Ђованијем у Португалу. Бројна гостовања у Темишвару, Kрајови, Тивту, Будви, Подгорици, Скопљу...
Гостовања са операма Аида у Виминацијуму и Трубадуром у Нишу, на отвореним сценама, и директним емитовањем на РТС-у. Води  свечане  концерте и  обележавања значајних јубилеја на Великој сцени Народног позоришта,  на сцени Сава Центра, са бројним извођачима како Опере и Балета, тако и са драмским уметницима који се емитују уживо у нашој земљи  и иностранству. (Свечана академија поводом Осам векова аутокефалности Српске Православне Цркве 2019 год.). Добитница Златне значке Народног позоришта 2014. године за 20 година рада.
Похвала за резултате у раду од посебног и изузетног значаја 2016. године, од стране дирекције Балета на предлог директора Kонстантина Kостјукова.
Похвала за резултате у раду од изузетног и посебног значаја 2017. године, од стране дирекције Опере на предлог директора Јанка Синадиновића.
Јавна Похвала за резултате у раду од изузетног и посебног значаја за успешну активност Народног позоришта у Београду, за сезону 2020/2021.
Јавна Похвала за резултате у раду од изузетног и посебног значаја за успешну активност Народног позоришта у Београду, за сезону 2021/2022.
Написала је први и једини приручник за рад инспицијената Опере и Балета који  је и уједно Правилник рада за инспицијенте овог сектора.
Изјавама за медије допринела сазнању ширег  аудиториума шта је заправо посао инспицијента и ко су „ људи из мрака“ који, осим протагониста на сцени, раде на извођењу представе.
Своје знање и искуство у раду несебично је поделила  и обучила  кроз директан рад у позоришту још три инспицијента у сектору Опере и Балета.
Kао инспицијент са највећим бројем стручног  познавања различитих наслова представа, квалитетним и одговорним радом, носилац је репертоара Опере и Балета.
У 2021. години обележава 30 година рада у Народном позоришту. 
Са великом љубављу према својој матичној кући ради свој посао са радошћу и истим полетом као и на почетку каријере.

Основни подаци

Инспицијенткиња
Ансамбл: Опера, Балет
Статус: стални члан

Претрага